10 vinkkiä terveysliikuntaan

Kokeile näitä vinkkejä lisätäksesi päivittäistä liikunnan määrää!

1. Harrasta mielestäsi liikuntaa. Erilaisia liikuntalajeja on pilvin pimein, joten harrasta sellaista lajia, josta nautit eniten.

2. Kun kävelet, tee se ripeästi. Tehokas kävely auttaa painonhallinnassa paremmin kuin hidastempoinen tepastelu. Niinpä jos sinun täytyy kävellä jonnekin, kävele reippaasti.

3. Käytä lounastauko hyväksesi. Lounastunnilla ehtii hyvin tekemään 30 minuutin kävelylenkin, jonka jälkeen ruoka taatusti maistuu paremmalta!

4. Käytä portaita hissin sijasta. Yksinkertainen, mutta toimiva neuvo: vältä hissiä ja suosi portaita.

5. Sulje TV, tietokone ja älypuhelin. Telkkarin ja tietokoneen ääreen tulee helposti jumitututtua, joten sulje ne suosiolla ja tee istuma-ajastasi liikunta-aikaa.

Fitspiraatio_fitlandia

6. Pidennä kävelymatkojasi. Jää bussista pois pari pysäkkiä aikaisemmin tai parkkeeraa autosi mahdollisimman kauas.

7. Urheile kaverin kanssa. Yhdistä sosiaalisista suhteista huolehtiminen liikuntatuokioon, niin lyöt kaksi kärpästä yhdellä iskulla! Aikakin kuluu kuin siivillä, kun lenkillä on juttuseuraa, ja toisaalta ennalta sovitusta urheiluhetkestä ei tule niin helposti luistettua.

8. Hyödynnä työmatkat. Kävele, pyöräile tai hölkkää työmatkasi vaikkapa pari kertaa viikossa! Työmatkan käyttäminen liikuntaan säästää myös aikaa.

9. Suunnittele päivän liikunta-annos etukäteen. Olipa sinulla ohjelmassa sitten kävelylenkki kauppaan tai jumppatunti, sen toteutumista helpottaa etukäteissuunnittelu. Ota töihin jumppavaatteet matkaan tai merkitse liikuntatuokio kalenteriisi.

10. Palkitse itsesi. Aseta itsellesi pieniä tavoitteita, ja saavutettuasi ne palkitse itsesi. Palkintojen olisi hyvä olla jotain urheiluun liittyvää: esimerkiksi uusi treenitoppi tai sykemittari!

Fitlandia.fi – naisille jotka juoksevat omia polkujaan

Päivitetty viimeksi 7.1.2015

 

Fitlandian toimitus

Fitlandian toimitus

Fitlandian toimituksesta vastaavat liikunta- ja terveysalan ammattilaiset. Loimme FITLANDIA.fi-yhteisön, jotta löytäisit yhdestä ja samasta paikasta luotettavan ja inspiroivan tiedon terveellisen ja liikunnallisen elämän edistämiseksi ja paremman fiiliksen saavuttamiseksi.

Kommentit (0)

Kaikkien kommenttien tarkastus on käytössä. Ethän siis lähetä kommenttiasi useampaan kertaan, kiitos.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *