7 minuutin tehokas treeni

7_minuutin_tehokas_treeni_fitlandia

Kiireisimmälläkin ihmisellä löytyy varmasti kiireisimpänäkin päivänä aikaa n. 7 minuuttia kestävälle treenille. Tämän treenin voi hyvin tehdä kotona ja siihen tarvitaan vain kolme ”apuvälinettä”: itsesi, seinä ja tuoli/sohva/taso. Treenissä on 12 liikettä, jota jokaista tehdään puoli minuuttia. Liikkeiden välissä pidetään 10 sekunnin tauko.

Liikkeet:

1. Haaraperushyppy

 

 

2. Seinää vasten istunta

 

 

3. Punnerrus (voit tehdä peruspunnerruksen tai jonkun variaatioista)

 

 

4. Istumaannousu

 

 

5. Tuolillenousu

 

 

6. Kyykyt

 

 

7. Dippi penkillä

 

 

8. Lankkupito

 

 

9. Polvennostojuoksu paikallaan

 

 

10. Askelkyykky

 

 

11. Punnerrus vartalon kierrolla

 

 

12. Sivulankku

 

http://www.youtube.com/watch?v=6I990Wbr1JE

 

Yksi kierros on siis noin 7 minuttia – tarkalleen ottaen 7 minuuttia 50 sekuntia. Jos haluat pidemmän treenin, tee esimerkiksi 2-3 kierrosta. Tämä treeni löytyy ilmaisena sovelluksena ainakin iphonelle ja androidille. Sovellus kertoo kun puolen minuutin työjakso alkaa ja päättyy sekä jaksottaa tauot puolestasi. Sinun tarvitsee siis vain seurata sovelluksen sinulle ääneen kertomia ohjeita! Sovellus löytyy sekä appstoresta että android-kaupasta nimellä 7 minutes.

…ja sitten vain tekemään!

FITLANDIA.fi – naisille jotka juoksevat omia polkujaan

Päivitetty viimeksi 24.09.2015

Jussi Pesola

Jussi Pesola, FITLANDIA.fi

Kirjoittaja on Fitlandian perustajajäsen, Urheiluopistojen Personal Trainer, valmentaja ja intohimoinen kilpakuntoilija.

Kommentit (0)

Kaikkien kommenttien tarkastus on käytössä. Ethän siis lähetä kommenttiasi useampaan kertaan, kiitos.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *