Aitajuoksijan vatsalihastreeni!

Noora_toivo_vatsalihastreeni

Tällä hetkellä yhtenä projektinani on saada painoa muutama kilo pois. Tässä oman kropan remontissani oleellisessa osassa on ruuan lisäksi luonnollisesti harjoittelu. Teeman mukaisesti tahdon jakaa muillekin vinkkejä ja nyt olisikin vuorossa ehdottomasti yksi tehokkain vatsalihastreeni, minkä tiedän!

Yksi varoituksen sana etenkin kaikille aikuisten oikeasti urheileville: itse tein tämän ohjelman noin kerran viikossa kokonaan läpi ja joinain päivinä tuli liike pari johonkin treenin päälle. Tuo treeni on tehokas, mutta omalla kohdallani (ja kuulin, että yhdellä toisellakin urheilijalla) harjoitus veti lonkankoukistajat jumiin. Siispä, jos treenaat jonkin sortin oikeaa kisasuoritusta varten, niin suosittelen pitämään lonkankoukistajat venyttelyllä sekä hieronnoilla auki. Jos kuitenkin tavoitteena on pelkästään se oman ulkonäön parantaminen, niin sitten ei niin huolta.

Nyt siis itse harjoitukseen:

Tämä koko harjoitus tehdään 1-3 kertaa läpi. Liikkeiden välissä 30 sekunnin palautus.

1. 90 sekuntia jalat maassa kädet reisiä pitkin polviin ja reiden puoleen väliin

2

2. 90 sekuntia jalat ilmassa kädet varpaisiin rutistuksia

3

3. 60 sekuntia linkkuveitsiä: selältään jalat suorina ylös kädet varpaisiin

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

4. 30 sekuntia + 30 sekuntia staattinen kylkipito lantio liikkuu jatkuvasti ylös alas

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

5. 90 sekuntia kyynärpää vastakkaiseen polveen jalat polkee koko ajan ilmassa

6

6. 8 kpl selällään jalat hitaasti koko ajan suorina ylhäältä alas. Jalat ei koske alhaalla lattiaan ja jalat hitaasti takasin ylös

7

 

Siinähän se. Kannattaa ehdottomasti kokeilla! Jos et tee säännöllisesti vatsalihaksia, niin ensimmäisillä kerroilla kannattaa aloittaa yhdellä sarjalla ja nostaa siitä määriä.

Nykyään kaikki tahtovat todisteita, joten päätin liittää kirjoitukseen kuvan siitä, mitä tapahtui viime vuoden loka-marraskuussa, kun tuota ohjelmaa hakkasin. Sen verran toki on sanottava, että olin tuolloin Los Angelesissa harjoittelemassa, joten tehoa lisäsivät tietenkin muutkin harjoitukset sekä hyvä ruokavalio. Voin silti huolettomin mielin sanoa, että tuo oma päkkini ei ole koskaan näyttänyt niin hyvältä, miltä se näytti tuolloin eikä rasvaa kyllä juurikaan niiden vatsalihasten päällä ollut.

1 (1)

Jos siellä ruudun takana tuntuu pisto sydämessä ja on halua saada muutosta omaan elämään, ruokavalioon ja siihen peilikuvaan sekä saada lisää vinkkejä elämäntapojen muutoksiin, niin suosittelen pistäytymään blogissani osoitteessa www.nooratoivo.blogspot.com. Blogin kautta voi seurailla omaa projektiani ja toivon mukaan saada siitä inspiraatiota!

FITLANDIA.fi – naisille jotka juoksevat omia polkujaan

Päivitetty viimeksi 01.04.2014

Noora Toivo

Noora Toivo

Kirjoittaja on tamperelainen 400m aitajuoksija, joka on yleisurheillut yli 12 vuotta ja saavuttanut muun muassa 45 SM-mitalia. Tavoitteena on edustaa Suomea arvokisoissa ja unelmana siintää kilpaileminen olympialaisissa!

Kommentit (5)

Kaikkien kommenttien tarkastus on käytössä. Ethän siis lähetä kommenttiasi useampaan kertaan, kiitos.

  • Iina Lumiaho

    Hei tätä pitääkin kokeilla! Pisto tuntui sydämessä tällä lihaskuntotreenien suhteen patalaiskalla triatleetillä.. Blogiasi on tullut luettuakin, hyviä juttua siellä. :)

    Vastaa
  • Noora T.

    Kiitos kehuista ja kyllä kannattaa testata :) ! Onhan se rankka, mutta toimii!

    Vastaa
  • Sari

    Huh, olipa tosiaanki tehokas! Ensin katoin, että varmaan suht helppo treeni mutta eipä sitten ONNEKS ollukaan! :) Kiitos ja toivottavasti näitä tulee lisääkin! Mukavaa viikkoa :)

    Vastaa
    • Noora T.

      Joo se näyttää paperilla aika helpolta, mutta todellisuus on kyllä eri! On nyt ollu niin suosittu tää vatsalihastreeni, että täytyy varmaan enemmänkin alkaa jakaan treenejä :)

      Vastaa
  • Milla

    Loistava vatsalihasten kuritus! Luulin että vatsalihakseni olisivat suht hyvässä kunnossa, mutta tämä treeni veti turhat luulot pois :) Minkäköhänlainen olisi aitajuoksijan selkäpuolen treeni? Onko sinulla varastossa jotain vastaavaa kotona tehtävää jumppaa selkäpuolelle?

    Vastaa

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *