5:45 ja 22:00

Tällä viikolla heräsin ma-pe joka aamu klo 5:45

Laitan jo illalla laittanut kahvinkeittimeen valmiiksi kahvinpurut ja veden, säästöä aamutoimiin ehkä minuutti, mutta tuntuu puolelta tunnilta. Blenderiin 2 kananmunaa, ruokalusikallinen luomuvoita, kaksi ruokalusikallista kookosöljyä ja kaksi kuppia kahvia. Sekoitetaan ja lopputulos on lattemaisen kauniin ruskea ja kuohkeasti vaahtoava, täydellinen aamujuoma. Aivot heräävät rasvoista, mieli herää kahvin piristyksestä ja lapset blenderin huudosta.

Tällä viikolla olin joka aamu ma-pe klo 7:00 aamulla treenaamassa. Nykyään ei ole enää hirveästi väliä, treenaanko mihin aikaan päivästä. Alussa kun aloitteli aamutreenejä tuntui, että aamulla ei saanut itsestä niin paljon irti kuin illalla. Edelleen lämmittelyt ja kropan herättelyt vaativat enemmän aikaa, mutta jos takana on hyvin nukuttu yö, niin mikä hienompi tapa aloittaa päivä. Varsinkin jos vaihtoehto on se, että on tehnyt kiireisen työpäivän ja yrittää ehtiä salille lasten treenien kuskauksen välissä. Kisaryhmän treenit ehtii harvoin vetää tunnissa, joten aika paljon jaan niitä niin, että treenaan kaksi kertaa päivässä.
Tämän viikon treenit meni seuraavasti:
Maanantai 
klo 7:00 mobbailut ja lihashuolto. Täydellinen aamu.
klo 16:00 tiimimetcon, jossa kottikärrykävelyä, parimaastavetoja, juoksua, leukoja ja thrustereita. Olin hitain tekemään leukoja ja ärsytti kun muut joutui odottamaan, mutta sehän tässä näissä tiimitreeneissä on parasta, ettei vain voi jättää tekemättä. Ohjelmassa oli myös keskivartalojumppa, jota en ehtinyt jäädä salille tekemään, joten tein sen Kyöstin kanssa Armaksen yleisurheilutreenien aikana urheilukentällä. Kyösti harrastaa telinevoimistelua ja tehtiin hänen ohjeiden mukaan telinevoikan perusharjoitteita. Oli tiukka setti vatsa- ja selkälihaksille.
Tiistai
klo 7:00 tiimimetcon, jossa jokaiselle seuraavat liikkeet 30 toistoa: rinnalleveto 40kg, burbee, wallball, box jumps ja toes to bar. Huomasin tässä, että jaksoin 20 toistoa hyvin, sitten hidastui. Kymmenen viimeistä oli taistelua hyytymistä vastaan. Sitten kun tiesi, että seuraava pääsee tekemään vasta kun itse omat toistot tehnyt, oli vaan pakko painaa. 
Keskiviikko
klo 7:00 tiimimetcon for quality. Tässä tehtiin liikkeitä (30 burbees, 30 box jumps, 30 clusters, 30 pull ups) yhtäaikaa ja lisäksi jokainen juoksi jossain välissä 800m. Kiva jumppa ja vaikka tehtiin laatujumppana, niin silti ripeästi aikaa vastaan.
klo 16:00 painonnosto
OTM 15 1xSnatch, eli jokaisella alkavalla minuutilla yksi kyykkytempaus. Viiden minuutin välein lisätään painoa. Tein 5x35kg, 5×37,5kg ja 5x40kg 
OTM 15 1xClean and Jerk, eli jokaisella alkavalla minuutilla yksi rinnalle veto + työntö. Viiden minuutin välein lisätään painoa. Tein 5x50kg, 5x55kg ja 5×57,5kg 
klo 19:00 Juoksukoulussa tunnin lenkki peruskestävyys sykkeillä. Järjestetään City Sportissa Likkojen Juoksukoulu kevään ja kesän aikana ja olen ollut siinä mukana. Tämä lenkki juostiin metsässä lenkkipolulla. Oli mahtavan vihreää, tuoksui kesältä ja juoksu kulki. Luonto on kyllä samalla sekä voimaannuttava että rauhoittava.
Kun keskiviikkona illalla pääsi kylmään suihkuun, lämpimään saunaan ja sai hyvää ruokaa, oli olo mitä mainioin. Alkuviikon tiimitreenit meni mukavasti ja ennen kaikkea se, että pääsimme treenaamaan kaikkien aikataulujen puitteissa yhtäaikaa.
Torstai
klo 7:00 uinti ja vesihieronta. Lepopäivä on aktiivista lepoa ja uinti on siihen loistavaa liikuntaa. Olen yrittänyt vaparin tekniikkaa harjoitella, mutta edelleen pääsen nopeammin ja taloudellisemmin eteenpäin rintauinnilla. Kroppa sen verran jumissa, että vesihierontaporeetkin tuntui mukavasti.
Perjantai
klo 7:00 painonnostotreeni
Hang power snatch 3RM, 45kg
Hang power clean 3RM, 50kg
Jerk from rack, 8 max @90%, 35,45,55,55,55,55,60,60kg
Painonnostotekniikassa on vielä paljon tekemistä, mutta aina sitä hyvässä valmennuksessa saa uusia oivalluksia.
klo 17:00 
Back Squat 5×5 max @85%
75, 77.5, 77.5, 77.5, 80kg
Box step up 2×12+12, 25lb käsipainot lisäpainona.
Lauantai
klo 16:00 
Muscle up progressiot ja 10 muscle uppia.
Tein kerran kolme putkeen ja sitten seitsemän ykköstä. Nyt sujui paremmin kuin pitkään aikaan, vaikka onhan tuo minun kääntö todella hidas. Lisäksi pitäis muistaa kipata tuo dippi ylös, niin ei kuluttaisi niin paljon voimia. 
Laatujumppaa 4kierrosta, jossa 8 käsinseisontapunnerrusta tiukkana (no ei menny), maastavetoja 70kg (no meni), kahvakuulaswingejä 24kg pään päälle pohja kohti kattoa (no piti ottaa 20kg) ja kahvakuulatempauksia 24kg (piti ottaa 16kg alkuun, mutta viimeisen krs oikean käden sain tehtyä 24kg). Tämä oli kyllä epämukavan vaikeaa, mutta tämä on myös lajin suola ja sokeri. Samassa treenissä tulee sekä epätoivon, että täydellisen onnistumisen hetkiä.
Sunnuntai
Lepopäivä meni Kyöstin voimistelujoukkueen kanssa. Järjestettiin pojille ja perheille kesäkarkelot. Kisattiin CrossFit salilla tiimikisoissa, pelattiin Nallikarissa futista, syötiin rantaravintolassa ja sitten vielä pulikoitiin Edenissä. 
Nukkumassa yritän olla aina viimeistään klo 22:00, tällä viikolla se onnistui hyvin.
Säännöllinen elämän rytmi, mitä se on? No ainakin se, että herää ja menee nukkumaan aina samaan aikaan. Kokeile, kannattaa!
   

Avainsanat: , , , , ,

Hanna Uusitalo

Hanna Uusitalo, VOIMAHOTON

Hanna on oman elämänsä huippu-urheilija. Perhe-elämää, CrossFittiä, luontoliikuntaa ja valmennusta. Koulutukseltaan Hanna on liikunnanohjaaja (AMK) ja parhaillaan hän opiskelee luonto-ohjaajaksi.

Kommentit (0)

Kaikkien kommenttien tarkastus on käytössä. Ethän siis lähetä kommenttiasi useampaan kertaan, kiitos.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *