CrossFit Total II ja Blender Bottle

CrossFit Total II:

OHS eli valakyykky, Bench press eli penkkipunnerrus ja Squat clean eli rinnalleveto kyykkyyn. Tarkoituksena löytää ykkösmaksimi kuhunkin liikkeeseen, kolmella yrityksellä. Yhteiskilomäärä on tuloksesi.

Tämä oli vuorossa perjantaina. Olen tehnyt tämän kerran aikaisemmin, toukokuussa 2013. Tuolloin sain yhteistulokseksi 150kg (50kg/45kg/55kg).

Valakyykyssä tein tein lämmittelynostoja 15/25/35/40/45/50kg ja aloitin 55kg, joka onnistui. Nostin sitten suoraan 60kg, mutta en saanut tankoa lukittua suorille käsille ja se tippui heti alussa. Viimeinen yritys oli sitten uudestaan tuosta 60kg, joka tuli sitten ilman suurempia ongelmia.

Penkkipunnerruksessa tein 15/35/40/45/47,5kg ja lähdin liikkeelle 50kg ja sen jälkeen 52,5kg. Nämä tuli kevyesti, mutta sitten tuli seinä vastaan. 55kg nousi kyllä ehkä puoleen väliin, mutta pysähtyi kuin seinään. Jenni ja Riikka antoi tekniikkaan uusia vinkkejä ja koitin uudestaankin, mutta ei. Tämä menee Shoulder pressin eli pystypunnerruksen kanssa samaan osastoon. Tuntuu, että ei etene mihinkään.

Rinnalleveto tehtiin siis kyykkyyn. Viime aikoina, myös Karjalan kovimmassa, olen ottanut raskaimmat painot raakanostoina. Nyt päätin, että teen vain siihen saakka, mihin tekniikka kestää tehdä rivet kyykkyyn. 15/35/45/50/55/60kg tuli mukavasti, joten aloitin 62,5kg, pääsin hyvin alle, mutta kyynärpäät oli hitaat ja jouduin niitä taistelemaan parempaan asentoon. Pääsin kuitenkin helposti ylös. 65kg ensimmäisessä yrityksessä ei ollut edes yritystä, en uskaltanut mennä yhtään alle ja jätin noston kesken. Toinen yritys meni polvilleen. Pettymys. On tuo 62,5kg taas vähän eteenpäin viime aikojen tuskailuista, mutta olen armottoman kaukana siitä, missä minun pitäisi jo olla.

Total II yhteistulos 175kg, eli parannusta tuli 25kg. Jäi kuitenkin jotenkin heikko fiilis, parannusta ei tullut tarpeeksi. Liikkeet eivät todella ole minun vahvuuksia, mutta siitä huolimatta olisi pitänyt pystyä parempaan. Tavoitteet vuodelle 2015: OHS 67,5kg, penkki 60kg ja rive 70kg

Blender Bottle Sportmixer – smoothiet mukaan

Ostin lapsillekin Blender Bottle sportmixer- shakerijuomapullot välipala smoothieita varten. Paksumpikin smoothie on helppo juoda näistä, koska suuaukko on riittävän suuri. Korkki on tiivis, joten pullon voi huoletta pakata reppuun ja teräksinen vispiläpallo sekoittaa juoman ja pitää hauskaa ääntä. Terveellinen välipala kulkee näppärästi mukana ja mikä tärkeintä: on samanlainen kuin isällä.

Tehdään yleensä aamulla iso satsi smoothieta, josta riittää sitten evääksi mukaan. Uudet pullot korkattiin tällaisella sekoituksella:

– mustikka

– banaani

– kesäkurpitsa

– salaatti

– kurpitsansiemenet

– vihreä yrttitee

Blendaa kaikki sekaisin ja kaada pulloihin.

Miten lapset saadaan syömään kasviksia ja terveellistä vihreää? Herkulliset smoothiet ja oikeanlaiset juomapullot on yksi hyvä vinkki. Toinen vinkki tulee tässä: leiki ruualla. Rakenna. Käytä Luovuutta.

IMG_3284

Salaattia ja paistettua ahventa.

 

 

Avainsanat: , ,

Hanna Uusitalo

Hanna Uusitalo, VOIMAHOTON

Hanna on oman elämänsä huippu-urheilija. Perhe-elämää, CrossFittiä, luontoliikuntaa ja valmennusta. Koulutukseltaan Hanna on liikunnanohjaaja (AMK) ja parhaillaan hän opiskelee luonto-ohjaajaksi.

Kommentit (0)

Kaikkien kommenttien tarkastus on käytössä. Ethän siis lähetä kommenttiasi useampaan kertaan, kiitos.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *