Jumi oli voimaa tänään

Eilen tein painonnostoa. Rinnalleveto ykkösiä ja työntö ykkösiä.

Rinnallevetoa olen tehnyt viime aikoina melko pienillä painoilla 35-45kg, mutta nyt tein 55kg ja 60kg useampia toistoja. Essiltä sain tekniikkaan hyviä vinkkejä ja onnistuin tekemään onnistuneita nostoja.

Työntöjä tein räkistä ja sain 70kg ylös, mikä oli 5kg lisää aiempaan ennätykseen.

Illalla mentiin vielä Armaksen yleisurheilutreenien ajaksi Raattiin yleisurheilemaan. Hypättiin korkeutta ja juostiin aitoja, mukana oli oman porukan lisäksi poikien luokkakavereita. Mukava oli urheilla isommalla porukalla ja on kyllä mahtava katsoa kun lapset oppii uusia juttuja niin nopeasti.

Tänä aamuna kun heräsin, olin jumissa. Todella jumissa. Joka paikasta.

Menin salille ja rullailin, lämmittelin ja mobbailin. Mietin siinä samalla, että tuleekohan päivän treenistä mitään, mutta niin vain sitä vanhakin vertyy kun saa vähän liikettä niveliin.

Etukyykky 10×2, ei maksimiraskaita, mutta enemmän kuin viime viikolla, jolloin tein 65kg kolmosia. Nyt tein 70kg ja nämä alkoi kulkea loppua kohden paremmin ja paremmin.

5x3min erät
3 x Push Press
3 x Bar Muscle Up

Push Pressissä korotin painoa joka erään: 45/47,5/50/52,5/55kg. Tein tässä samalla kolmos ja ykkösmaksimiennätykset. Liike on ollut minulle tosi hankala ja olen tehnyt sitä melko pienillä painoilla. Ylhäältä tangon lasku alas on vaikeaa isommilla painoilla ja voimia menee liikaa tangon alas tuontiin. Nyt olen oppinut ehkä tuomaan sen vähän rennommin alas, mikä on hyvä juttu.

Bar MUt meni joka kierroksella kaikki kolme putkeen ja siitä olen kyllä enemmän kuin tyytyväinen. Muutamalla kierroksella kolmas toisto oli melkoista vääntämistä, mutta taas kaksi ekaa meni aika tosi helpon tuntuisesti ylös.

Olin yhtä hymyä treenin jälkeen. Tämän tunteen takia tätä tehdään!

Possua, kukkakaalimuusia ja pinaattia

Kotona tehtiin lounaaksi grillattuja possun pihvejä, kukkakaalimuusia ja pinaatti-sipulipaistosta. (resepti-idea http://www.makuja.fi/reseptit/naudanpihvi-kukkakaalimuusin-ja-pinaatin-kera/)
Tuo kukkakaalimuusi oli kyllä tosi onnistunut kokeilu.

Kukkakaalit keitetään pehmeiksi kasvisliemessä ja nostetaan sitten blenderiin. Sekaan pari valkosipulin kynttä ja vähän keitinlientä. Sitten vain sekaisin. Keitinlientä lisätään tarpeen mukaan, että saadaan sopiva koostumus. Alkuperäisessä ohjeessa piti lisätä parmesan juustoa, mutta sitä ei ollut, joten laitoin luomugoudaa. Mausteeksi vielä vähän suolaa ja timjamia. Oli tosi hyvää ja vatsassa aivan eri tyytyväinen olo. Perunamuusi kun ei minun mahalle ole kovin hyvä valinta. Myös lapsille maistui, joten tulemme tekemään jatkossakin.

Eilen Armaksen kanssa tehtiin myös proteiini-raakasuklaata pähkinöillä. Perus raakasuklaapohjaan (kookosöljy-kaakaovoi-raakakaakaojauhe-agavesiirappi) vain hamppuproteiini jauhetta lisäksi. Pähkinöitä silikonivuuan pohjalle ja massa päälle.

Tässä vielä Kippari-Kallen pinaattimunakas eiliseltä.
Pekonit pohjalle, kananmunat päälle, punasipulia ja pinaattia koristeeksi.
Pintaan suolaa ja muskottipippuria.
Voimaruokaa!

Avainsanat: ,

Hanna Uusitalo

Hanna Uusitalo, VOIMAHOTON

Hanna on oman elämänsä huippu-urheilija. Perhe-elämää, CrossFittiä, luontoliikuntaa ja valmennusta. Koulutukseltaan Hanna on liikunnanohjaaja (AMK) ja parhaillaan hän opiskelee luonto-ohjaajaksi.

Kommentit (0)

Kaikkien kommenttien tarkastus on käytössä. Ethän siis lähetä kommenttiasi useampaan kertaan, kiitos.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *