Kotoilua

Wienin reissusta kotiuduttu. Reissu sisälsi kolme kisapäivää, joiden aikana ehdin ajaa 12 starttia. Kisat menivät erittäin hyvin; ajoin joka matkalle oman ennätykseni ja teamsprintissä ajoimme parini kanssa Suomen ennätyksen jo karsinnoissa ja paransimme sitä vielä hieman finaalissa.

IMG_0022

 

Tämä kisareissu oli 100% omakustanteinen ja itse järjestelty. Tuli mieleen vahvasti vaatemerkki Assosin mainoslause ”Sponsor yourself”.. Itse järjesteleminen vie aina hieman energiaa ja tällä kertaa meille kävikin niin mielenkiintoinen käänne heti reissun alkuun että hotelli johon meillä oli varaus, ei halunnutkaan ottaa meitä vastaan. Löysimme hotellille mutta siellä ei ollut ketään antamassa meille avainta asuntoon, eikä puhelinnumeroon vastattu. Mikäs sen hienompaa kuin sitten lähteä laukkujen kanssa tarpomaan lähiseutuja ja etsimään hotellia. Apuna oli nettiyhteys ja navigaattori, eli etsimme hotellipalvelusta hotellin lähiseudulta ja nakutimme osoitteen navigaattoriin. Onneksi olin ladannut Itävallan kartan nokialaiseeni.. Hyvä puoli tässäkin oli että tulipahan yövyttyä eri paikoissa ja nähtyä Wieniä samalla hiukan enemmän, mutta neljä yötä ja kolme eri majapaikkaa lisää reissaamisen rasittavuutta kummasti. Onneksi mukana oli sen verran rentoa porukkaa ettei pikkuasioista hermostunut kukaan, vaikka ensimmäinen yö tulikin nukuttua suhteellisen lähekkäin. Neljän hengen huone oli yksi huone jossa kaksi 140cm sänkyä. Eli yksityisyyttä ei liiaksi ollut, mutta matkustamisen ja reenien jälkeen kaikille tuntui kiinnostavimmalta oma tyyny ja peitto.

Sen vähän mitä olen kahden Wieniin kohdistuneen kisareissun aikana ehtinyt kaupunkia katselemaan niin täytyy sanoa että se on yksi kauneimmista Euroopan kaupungeista, joissa olen käynyt ja ehdottomasti toimivin metro-järjestelmä! Lisäksi pyöräily on otettu hyvin huomioon liikennettä suunniteltaessa. Velodromi sen sijaan on yksi jännimmistä; radan pituus on 250m, mutta kaarteet ovat suht lyhyet, joskin suorat tuntuvat hieman kaartavan koko ajan, lisäksi kaarteeseen tultaessa ajolinja menee hetken matkaa ylämäkeen ja kaarteen lopussa taas alamäkeen, joten takaa-ajoa ajettaessa tasaisen vauhdin pitäminen on hankalaa ja varmaan osa syy miksi takaa-ajoissa nähtiin reippaita hyytymisiä loppumatkasta. Ja sprinttilajeissa nähtiin harvemmin ohituksia muutama metri ennen maalia. Kuullostaa varmasti kummalliselta, niin minustakin, mutta kun käy ajamassa eri ratoja niin niissä huomaa isojakin eroja. ”Ei se koko, ei se maku, vaan se sopivan pyöreä muoto”. Ihmettelin miestäni seurustelumme alkuaikoina, että on siinä yksinkertainen kaveri, kun hänen lemppari lajinsa on aika-ajo, eli ajat x-matkan tuohon suuntaan ja tulet takaisin, mahdollisimman nopeasti. Noh, pääsinpähän itse makuun vielä yksinkertaisempaan lajiin; aja tätä sammiota ympäri x-monta kertaa ja me otetaan aika. Mahtavaa!

Kaksi viikkoa EM:hin, joten tässä ehtii viikon vielä treenaamaan ja sitten pitää keskittyä vain kunnon viilaamiseen. Lähtökohdat ainakin tuntuvat olevan paremmassa jamassa kuin aikoihin ja motivaatio myös sen mukainen. EM:ssä vauhti on hurjaa ja tarkasti täytyy ajaa koko ajan. Omat treenit tulevat tapahtumaan crossi-pyörän päällä, joten siinä annetaan hiukan tasoitusta niille maille, jotka voivat tehdä lajiharjoittelua nämä edeltävät viikot. Onneksi reeniseura on nyt sen verran kovakuntoista porukkaa että tarjoavat kyllä haastetta lenkillä. Yleensä silloin ajetaan kovaa kun setien pulina lakkaa. Hyvät syyskelit tuntuvat jatkuvan, joten ulkona ajaminen on maisemallisestikin mukavampaa kuin olohuoneen seinän tuijottelu rullilla tai trainerilla ajaessa. Nyt vaan täytyy popsia syksyn kypsyttämiä omenoita ja pysytellä terveenä!

<a href=”http://www.bloglovin.com/blog/10981719/?claim=mdakmpjap42″>Seuraa blogiani Bloglovinin avulla</a>

 

Avainsanat: , , ,

Pia Pensaari

Pia Pensaari

Kirjoittaja on naispyöräilijä, joka on voittanut yli 20 SM-mitalia ja omistaa kautta aikojen Suomen 2. nopeimman ajan 3km takaa-ajossa.

Kommentit (0)

Kaikkien kommenttien tarkastus on käytössä. Ethän siis lähetä kommenttiasi useampaan kertaan, kiitos.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *