Kyykkyohjelman viikko 3

img_6082

Menossa siis 11 viikkoa kestävä kyykkyohjelma. Tässä kerroin sen aloituksesta. Viikko ykkösellä tekniikkaa ja ykkös maksimit. Viikko kakkosella tehtiin sekä taka- että etukyykyssä 5 x 10 @50% maksimista. Näiden kyykkypäivien lisäksi tällä hetkellä tehdään peruskuntoa ja jonkinverran on ollut myös voimistelun taitoharjoittelua. Metconeita on viikko-ohjelmassa 1-2.

Nyt on siis kyykkyohjelmassa viikko 3

Maanantaina takakyykky 5 x 7 toistoa @60% eli tein 50kg. Lisäksi apuliikkeenä 2 x 8+8 Bulgarian split squat eli ikäänkuin askelkyykky, jossa takajalka on korokkeella. Tämä liike tuntui pitkästä aikaa tehtynä haastavalta, joten tein sen pelkkä keppi niskan takana.

Etukyykkyjen vuoro olisi ollut keskiviikkona, mutta itse tein ne torstaina. Eli samat 5 x 7 @60%, mikä minulla oli 42,5kg. Tähän perään aivan ihanan ihana 4min amrap burbeita. Jos haluat hengästyä ja hetkellisen pahan olon, josta seuraa hurmoksellinen hyvä olo. Tee tämä.

Kyykyt ovat tuntuneet näillä painoilla sopivan kevyiltä, jotta pystyy ja jaksaa keskittyä hyvään tekniikkaan. Olen nyt tehnyt ilman vyötä ja kotisalilla myös ilman painonnostokenkiä. Painonnostokengäthän ovat todella jämäkät ja korotettu kanta auttaa kyykkäämisessä. Suosittelen kuitenkin ehdottomasti kyykkäämään erilaisilla kengillä, välillä niillä ihan ohut pohjaisillakin. Tasapaino ja kroppa saa erilaisia ärsykkeitä ja tuntumaa joutuu hakemaan uudella tavalla.

Syväkyykkyyn ja ylös. Vielä mummonakin.

fullsizerender

Tähän postaukseen liittyvät aiemmat kirjoitukset:

Kyykkyohjelman aloitus

Avainsanat:

Hanna Uusitalo

Hanna Uusitalo, VOIMAHOTON

Hanna on oman elämänsä huippu-urheilija. Perhe-elämää, CrossFittiä, luontoliikuntaa ja valmennusta. Koulutukseltaan Hanna on liikunnanohjaaja (AMK) ja parhaillaan hän opiskelee luonto-ohjaajaksi.

Kommentit (0)

Kaikkien kommenttien tarkastus on käytössä. Ethän siis lähetä kommenttiasi useampaan kertaan, kiitos.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *