Kyykkyohjelman viikot 4 ja 5 sekä muut treenit

Menossa siis 11 viikkoa kestävä kyykkyohjelma.

Tässä kerroin sen aloituksesta ja viikoista 1 ja 2.

Tässä viikko 3.

Viikko 4 treenit näytti tältä:

Maanantaina easy pace cardio eli crossfit peruskuntoa: juoksua, käsipainotempauksia, hyppynarua, punnerruksia, leukoja, ttb ja farmarikävelyä

Keskiviikkona aamutreeninä takakyykyt 5×7 @65% eli tein 52,5kg. Iltatreenissä kahvakuulatekniikkaa ja easy pace cardiossa: käsilläseisontaa, tempauksia, valakyykkyjä, ttb, leukoja, wall balleja ja boxihyppyjä.

Perjantaina etukyykyt 5×7 @65%  eli tein 45kg

Lauantaina 6 tunnin Nuts Köykkyri.

Lisäksi kävelylenkkejä ja sunnuntaina uimahallissa palauttavaa poreilua.

Tämä oli kokonaisuutena tosi hyvä viikko. Kyykyt tuntuivat helpoilta ja nuo easy pace treenit ovat sitä vaihtelevaa ja mukavaa perustekemistä. Olen muuten aikaisemmin kirjoittanut niistä ihan oman postauksen CrossFitin peruskestävyysharjoittelu. 

Viikko 5 treenit tässä:

Olin vielä maanantaina niin kipeä lauantain Nuts Köykkyristä, että lepo oli aivan paikallaan. Mietin kyllä että näinköhän joudun koko viikon huilaamaan, kun erityisesti nilkat olivat sellaisessa jamassa, että ajatus kyykkyyn menemisestä itketti.

Tiistaina jalat tuntuivat kuitenkin jo hyviltä, joten kotisalilla takakyykkyä 5×7 @70%. Prosentit siis kovenivat edelleen. Tein 55/55/55/57,5/57,5kg ja lisäksi Bulgarian split squat 2×8+8 kepillä ja tangolla.

Keskiviikosta lauantaihin olikin päivissä aina jotain muuta ohjelmaa ihan riittävästi, että en tehnyt mitään treenejä. Hyvä kropan palautumisen kannalta, huono pääkopalle. Ulkoilutkin kun jäi vähän vähiin.

Sunnuntaina olin niin into piukkana säntäämässä salille heti aamulla, että tein alkulämmöt ulkona kun odottelin ovien aukeamista:

Kyykkyohjelman etukyykyt 5×7@70kg eli 50kg ja lisäksi apuliikkeinä OTM 6: joka toisella minuutilla 5+5 valakyykky askelkyykyt ja joka toisella minuutilla 10 goblet kyykkyä kahvakuulalla. Lisäksi tein 3 kiekkaa laatusettejä nojapuu dipit, tiukat leuat ja pystypunnerrusta.

Kävin kotona välillä syömässä ja huilaamassa. Illalla menin vielä 1,5 tunnin painonnostotreeneihin. Tuntui että siitä on ikuisuus kun on tempaissut ja tehnyt rinnalle vetoja ja työntöjä. Siihen nähden meni oikein mukavasti. Erityisesti tempauksen 47,5kg ilahdutti.

img_6154

 

Avainsanat: ,

Hanna Uusitalo

Hanna Uusitalo, VOIMAHOTON

Hanna on oman elämänsä huippu-urheilija. Perhe-elämää, CrossFittiä, luontoliikuntaa ja valmennusta. Koulutukseltaan Hanna on liikunnanohjaaja (AMK) ja parhaillaan hän opiskelee luonto-ohjaajaksi.

Kommentit (0)

Kaikkien kommenttien tarkastus on käytössä. Ethän siis lähetä kommenttiasi useampaan kertaan, kiitos.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *