Lapset häkkiin ja treenaamaan?

Lauantaina emme ehtineet salille sen aukioloaikana, mutta tehtiin koko perheen kanssa läheisessä puistossa vähän sovellettu OTM 20 treeni. Jos salille ei ehdi, se ei ole tekosyy jättää ohjelman mukaista treeniä tekemättä. Vaatii toki vähän kykyä soveltaa liikkeitä, jos kaikkia välineitä ei ole saatavilla. Lapset kulkevat mukana ja treenin ajaksi heidät voi laittaa vaikka häkkiin…

”Älä itke pikkuveli, kyllä mä pidän susta huolen kun äiti vaan treenaa…”

 

”Jos et nyt päästä meitä mukaan jumppaamaan, niin…”
Paitsi, että meidän pojat ovat kyllä niin innossa rossfitistä, että osallistuivat tähän treeniin enemmän kuin mielellään. Häkissä käytiin vain lämmittelemässä pelaamalla futista.
OTM (on-the-minute) treenissä tehdään jokaisella alkavalla minuutilla ennalta määrättyä liikettä tietty määrä tai sitten koko minutti. Jos määrätyn määrän ehtii tehdä lyhyemmässä ajassa, niin loppuminuutti sitten huilataan.
OTM 20minutti treeni näytti tältä:
1. Chest to Bar leuka x5
2. Käsilläkävely, itselle sopiva matka
3. Pistoolikyykyt x10 jalkaa vaihtaen
4. Soutua niin paljon kuin minuutissa ehtii. Meillä ei ollut soutulaitetta luonnollisestikaan puistossa, joten otettiin tähän 1 mäkiveto juosten.
Tässä siis neljä minuuttia ja viides minuutti sitten lähtee taas alusta 1. liikeestä, eli yhteensä ehtii 20minuutissa 5 kierrosta.
Roikunnasta rinta tankoon
”Ai näinkö?”

 

Käsilläkävely ei suju minulta (vieläkään), joten tein joko kässäripidon seinää vasten tai 3-5 seisontayritystä ilman tukea. Ongelmana on se, etten uskalla viedä jalkoja tarpeeksi pitkälle. Tuollainen kalteva seinä oli itse asiassa aika hyvä tuohon harjoitteluun.

Pistoolikyykyn yläasennossa lantio ojennettuna.
Alaasennossa kyykkysyvyys ja etummainen jalka ei saa koskea maahan.












Tarvittaessa voit helpottaa liikettä pitämällä tuesta kiinni.

 

Juoksusprintteihin ja mäkivetoihin kannattaa antaa hitaammalle juoksijalle vähän etumatkaa. Saa kummasti molemmat juoksemaan tosissaan täysiä. Lasten kanssa toimii myös. Minun pojat ovat kyllä oppineet myös häviämään pienestä asti, kun oma voitontahtoni on sen verran kova. Tässä sai kyllä tosissaan juosta, että saavutti Armaksen ennen mäen huippua. Alla vielä video juoksusta.
http://www.youtube.com/watch?v=qqbXaoOAiWw

Avainsanat: , ,

Hanna Uusitalo

Hanna Uusitalo, VOIMAHOTON

Hanna on oman elämänsä huippu-urheilija. Perhe-elämää, CrossFittiä, luontoliikuntaa ja valmennusta. Koulutukseltaan Hanna on liikunnanohjaaja (AMK) ja parhaillaan hän opiskelee luonto-ohjaajaksi.

Kommentit (0)

Kaikkien kommenttien tarkastus on käytössä. Ethän siis lähetä kommenttiasi useampaan kertaan, kiitos.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *