Maailman laiskin treenaaja?

Takana on nyt muutama viikko treenejä Jussin (eli Fitlandian pääjehun) opastuksella. Viimeiset muutama viikkoa ovat olleet tosin kaikin puolin todella kiireisiä. Myönnetään heti alkuun, etten ole tosiaankaan pystynyt noudattamaan viiteen kertaan jakautuvaa treeniohjelmaani parina viime viikkona. Tämä toimikoon synninpäästönäni.

IMG_6362

Ensimmäinen viikko meni hyvin – tosin silloin Jussi vei mut kaksi kertaa salille – mutta kaksi viikkoa sen jälkeen meni vähän miten meni ja treenit jäivät kaikenkaikkiaan kolmeen ja kahteen kertaan per viikko. Tarkoituksenani on käydä siis kolme kertaa viikossa salilla ja kaksi kertaa viikossa juoksemassa, joten opaskirjan mukaan ei todellakaan menty.

IMG_5675

Aina sanotaan, että tekosyitä, jos ei muka ehdi treenata – onhan tunnin treeni vain 8% koko päivästä. Mutta mitä jos vapaa-aikaa ei ihan oikeasti ole ollut? Aamulla aikaisin töihin, töistä kotiin jatkamaan toisia töitä, kunnes on aika mennä nukkumaan. Kuten Jussillekin sanoin, arvostan pitkiä yöunia ja pirteyttä niin paljon, ettei mielestäni ole järkeä lyhentää tunteja yöunista. Jos nukkuisin esimerkiksi vain kuusi tuntia per yö, ehtisin ehkä treenata, mutta jaksaisinko? Olisinko töissä niin pirteä? Jaksaisinko tehdä sen enempää?

IMG_5520

Onko nämä vain tekosyitä – siinä vasta kysymys, jonka ympärillä joudun varmasti pyörimään lähiaikoina kerran jos toisenkin. Kaikkea mitä teen, teen sellaisella intohimolla, että läheisiänikin välillä hirvittää. Mutta joskus täytyy vain painaa sata lasissa ja kuitata treeni- ja muut velat sitten myöhemmin.

Kuten heti alkuun sanoinkin tästä treeniprojektistani, tuloksia saadaan aikaa varmaan ihan pelkästään silläkin, että ylipäänsä käyn siellä salilla. Jokaisella viikolla olen voinut pistää lisää painoa tankoon lähes jokaisessa liikkeessä, mikä taas tsemppaa edelleen menemään sinne salille. Millaisia tuloksia voinkaan saada, jos treenaisin oikeasti paljon!

IMG_7909

Tällä viikolla, ja kaikilla tulevillakin viikoilla, aion treenata sen viisi kertaa viikossa – vähintään. Tällaisen jokapaikanhöylän on pakko suunnitella koko viikon aikataulu valmiiksi aina sunnuntai-iltana. Edellisillä viikoilla olen havahtunut joskus keskiviikon tietämillä siihen, että en ole treenannut vielä kertaakaan ja koko loppuviikko on täynnä yhtä ja toista. Mutta myönnettäköön, että elämässä on moniakin asioita, joiden edelle treeni ei saa mennä ja niistä ykkössijalla ovat perhe ja ystävät.

Viikon treeniaikataulu kalenteriin ja treenikassi eteiseen valmiiksi odottamaan. Niin – ja välipaloja kassiin valmiiksi, ettei puhti lopu kesken päivän!

Anne

Kirjoittaja on 27-vuotias markkinoinnin ja median ammattilainen, jolla on pilke silmäkulmassa niin treenatessa kuin siitä raportoidessakin.

Avainsanat: , , ,

Anne Teräväinen

Anne Teräväinen

Anne on 27-vuotias markkinoinnin ammattilainen, joka treenaa Fitlandian opeilla kohti parempaa kuntoa.

Kommentit (1)

Kaikkien kommenttien tarkastus on käytössä. Ethän siis lähetä kommenttiasi useampaan kertaan, kiitos.

  • Päivi

    Hei, saman asian kanssa olen itse paininut viime aikoina. Itselläni on päivätyö, 40 h/vko, minkä lisäksi vedän jumppia 5,5 h/vko. Ja luonteeltani olen sellainen, että muitakin projekteja on koko ajan menossa. Aika on kortilla ja yöunista ei viitsisi loputtomiin tinkiä. Itselläni oli tarkoitus käydä 3 krt viikossa lenkillä ja 1-2 krt salilla, mutta täytyy sanoa, että tästä on lipsuttu paljon. Saa nähdä miten kostautuu ensi viikon lauantaina, kun lähden puolikasta juoksemaan tavoiteaikaan. Tsemppiä aikataulujen ja treenien sovittamisessa, se ei ole aina helppoa :)

    Vastaa

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *