Paleokuukausi alkaa taas

”Paras juttu tähänastisessa elämässäni.” – yhden Paleokuukausi verkkovalmennukseen osallistuneen palaute. Lisää palautteita kannattaa käydä lukemassa täältä.

Paleon hyödyt:

  • Kokonaisvaltainen hyvinvointi: hyvä fiilis, energia ja jaksaminen.
  • Helpottaa iho- ja suolisto-ongelmissa.
  • Tehokas apu painonpudotukseen ja -hallintaan.
  • Ikääntyä terveellisesti ja hyvinvoivasti, mahdollisesti välttää krooniset sairaudet tai helpottaa niiden oireita.
  • Ei dietti vaan tapa elää.
  • Terveyttä tukeva, kylläisyyttä tuottava, arjen kiireissä toimiva ja hyvältä maistuva.

Paleokuukausi verkkovalmennus on erinomainen ja helposti toteutettava tutustuminen paleoon. Vai miltä kuulostaa seuraavanlaiset viikkotehtävät:

Ensimmäisellä viikolla muutetaan aamupala rasva- ja proteiinipitoiseksi, kuitenkin niin että vähähiilihydraattisia kasviksia saa syödä niin paljon kuin jaksaa.

12049407_10153455792049300_8648754801000481126_n

Puuro ja leivät vaihdetaan vaikka tämän näköiseen aamupalaan.

Toisella viikolla rauhoitetaan illat tunti ennen nukkumaan menoa. Suljetaan televisio, läppärit ja pädit eikä vilkuilla puhelinta. Syödään yhdessä, jutellaan, luetaan kirjaa, venytellään tai vain ollaan. Rauhoitutaan ja nukutaan paremmin. Tämä tehtävä kuvastaa mielestäni erinomaisesti sitä, että paleo ei todella ole vain muutoksia ruokavalioon. Viime syksynä paleokuukauden aikana meidän perhe saikin juuri tästä tehtävästä eniten hyötyä. Iltapalan jälkeen en enää plärännyt puhelinta tai jumahtanut sohvan nurkkaan televisiota tuijottamaan, vaan olin läsnä lapsille. Luin iltasatua tai otin vain lapset kainaloon. Ja nukuin kuin tukki vaikka olin viimeisilläni raskaana.

Kolmannen ja neljännen viikon tehtävät kuulostavat vaikeammilta, kun niissä jätetään vilja- ja maitotuottteet pois. Kahden ensimmäisen viikon aikana saa kuitenkin niin paljon jo vinkkejä mm. Facebook ryhmässä, että muutoksien tekeminen ei ole mahdotonta. Lisäksi jo tuo aamupalan ja nukkumisen tuomat muutokset jaksamiseen riittävät vakuuttamaan, että paleossa on paljon hyvää ja sitä kannattaa kokeilla.

Kyse ei ole vain ruuasta, vaan siitä paljon puhutusta kokonaisuudesta. Elämäntapa- ja ruokavaliomuutokset jäävät helposti lapsiperheissä tekemättä tai ne kohdistuvat vain yhteen henkilöön, joka pyrkii nopeisiin muutoksiin älyttömillä dieteillä. Kotona koko perheen pitää pystyä syömään samaa ruokaa. Vanhempina olemme esimerkkejä ja meidän on näytettävä mallia, jossa terveellisestä ruuasta nautitaan ja sitä saa syödä paljon.

  1. Opitaan nukkumaan riittävästi
  2. Opitaan syömään terveellisesti ja ravintorikkaasti

Kun nämä kaksi asiaa ovat kunnossa, voidaan olettaa että virtaa alkaa löytymään ja

3. Nautitaan liikunnan tuomasta hyvästä olosta ja suorituskyvystä

Kuukauden aikana saat tiedot ja taidot paleo ruokavalion viemiseksi kohti arkea. Suosittelen kokeilemaan. Tästä saat paljon vinkkejä ja parempia ratkaisuja koko perheen jaksamiseen. Vähemmän sairasteluja ja vähemmän huonosti nukuttuja öitä, kelpais varmaan sinullekin?

Seuraava Paleokuukausi-verkkovalmennus alkaa 8.2.2016! Saat koodilla ”armasmainio” 15% alennuksen valmennuksen hinnasta. Syötä koodi ilman heittomerkkejä ”Käytä kuponki” -kohtaan. Osta valmennus tästä.

Avainsanat: ,

Hanna Uusitalo

Hanna Uusitalo, VOIMAHOTON

Hanna on oman elämänsä huippu-urheilija. Perhe-elämää, CrossFittiä, luontoliikuntaa ja valmennusta. Koulutukseltaan Hanna on liikunnanohjaaja (AMK) ja parhaillaan hän opiskelee luonto-ohjaajaksi.

Kommentit (0)

Kaikkien kommenttien tarkastus on käytössä. Ethän siis lähetä kommenttiasi useampaan kertaan, kiitos.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *