Raskausviikot 1-4

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

Ajattelin kirjoittaa näin vähän jälkikäteen fiiliksiä ja treenejä viimeisiltä kuukausilta, kun blogin päivitys on ollut vähän hitaanlaista. Otetaan tähän pikaisesti kiinni menneet viimeiset kolme kuukautta ja sitten pääsen toivottavasti normaali rytmiin, toivottavasti edes viikottaiseen päivitykseen. Onhan se kiva, että jää itsellekin talteen tämä ainutlaatuinen aika.

Tuossa kun wodconnect -treenipäiväkirjaa selailin viikkoja taaksepäin ja aloin laskemaan milloin nuo ensimmäiset raskausviikot olivat, niin mitenkäs muutenkaan, kuin CrossFit Open viikkojen mukaan lähdettiin menemään :)

Tässä postauksessa kävin lajit ja fiilikset läpi kolmesta ensimmäisestä lajista ja siis kolmelta ensimmäiseltä viikolta.

Treeneissä 1. viikolla kokeiltiin maksimeita ja sain etukyykyssä 85kg ja tein Clean&Jerk ennätyksen 70kg.

2. viikolla overhead squat, eli valakyykyssä ennätys 65kg.

3.viikolla vihdoin tajusin, miten ylös lantiolle tempauksessa tanko pitää tulla. Tein kohtuullisilla painoilla tosi hyviä toistoja ja olin ihan fiiliksissä.

4.viikolla tein takakyykky ennätyksen 100kg ja sain muscle-upin tiukkana sekä renkaissa, että tangossa. Tässä videoita muscle upeista:

 

Eli kaiken kaikkiaan treenit kulkivat tosi hyvin, eikä kyllä ollut pienintäkään aavistusta eikä merkkiä, että olisin ollut raskaana. Paitsi nyt kun tuota  bar muscle up -videota katsoo, niin onhan tuo napa jo pompannut normaalia enemmän esiin. Minullahan jäi tuosta ensimmäisessä kaksosraskaudesta vuodelta 2006 napatyrä ja vatsalihasten väliin jäi muutenkin melkoinen väli. Näitä ei ole tässä välissä korjattu, joten tuollaisissa vatsalihaksia vaativissa liikkeissä suolet kivasti pullistelee vatsalihasten välistä. Tästä asiasta on nyt paljon enemmän tietoa saatavilla kuin tuolloin aikaisemmin. En saanut oikein minkäänlaisia ohjeita heti synnytyksen jälkeen ja olen vain oppinut tulemaan asian kanssa toimeen. Katsotaan nyt sitten tämän raskauden jälkeen, mitä asialle on tehtävissä.

Jatketaan seuraavassa postauksessa toiselle kuukaudelle ja viikoille 5-8, kun ensimmäiset oireet ilmaantuivat, eikä treenitkään kulkeneet enää niin mallikkaasti.

Avainsanat: ,

Hanna Uusitalo

Hanna Uusitalo, VOIMAHOTON

Hanna on oman elämänsä huippu-urheilija. Perhe-elämää, CrossFittiä, luontoliikuntaa ja valmennusta. Koulutukseltaan Hanna on liikunnanohjaaja (AMK) ja parhaillaan hän opiskelee luonto-ohjaajaksi.

Kommentit (0)

Kaikkien kommenttien tarkastus on käytössä. Ethän siis lähetä kommenttiasi useampaan kertaan, kiitos.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *