The Beach – Jänkkärä Beach

Reebok CrossFit Games 2014 kisaillaan tällä viikolla Kaliforniassa. Mukana ovat maailman huiput, jotka ovat selvittäneet tiensä Open ja Regionals vaiheiden kautta näihin mittelöihin. Uskomattomia urheilijoita, motivoivaa ja inspiroivaa -kyllä!

Lauantaina tein mökillä sovelletun version tämän vuoden Gamesien ensimmäisestä The Beach lajista. Melkoisia aaltoja oli tuolla Kalifornian rannikolla, mikä varmasti toi haastetta uintiin. Meidän Jänkkärän mökin järvellä oli vähän rauhallisempi merenkäynti ja upottavaa pehmeää rantahietikkoa ei täällä ole. Lämpömittari näytti kyllä lähes 30 astetta, joten täydellinen keli uintimetconin suorittamiseen.

Avovesiuinti on aina ollut itselle vähän pelottavaa, en uskalla lähteä kovin kauas rannasta jos jalat eivät yltä pohjaan. Pidempiä matkoja en ole oikeastaan aiemmin edes järvessä uinut. Uiminen kesäisin järvissä ja merissä on sellaisia nopeita pulahduksia, varsinaisesta matkan uinnista ei voi edes puhua. Intoa uintitaidon kehittämiseen ja uskallukseen uida avovesissä löytyy, joten ei kun uimaan.

Mittasin Jänkkärä järvellä mökkilaiturin päästä 12,5m ja vein siihen merkin kellumaan. Näin saatiin 25m kierros, joka toimii myös lapsille hyvänä uimamerkkinä. Tästä on hyvä lähteä liikkeelle ja seuraavaksi merkin voi siirtää vaikka 25m päähän, että kierros on 50m.

Lapset pelastusliiveillä tuomarihommissa :)

The Beach lajin uintimatka oli jaardeissa, mutta uin samat matkat metreinä. Thrustereissa kahvakuulat korvasin yhdellä n. 10kg rautaisella renkaalla. Thrusterit ja burbeet tein rannassa nurmikolla.

The Beach – Jänkkärä Beach
For time
Swim 250 yards – 250m (10x25m)
50 kettlebell thrusters (35/24lb) – 10kg rautamötikkä thrusters
30 burbees
Swim 500 yards – 500m (20x25m)
30 burbees
50 kettlebell thrusters (35/24lb) – 10kg rautamötikkä thrusters
Swim 250 yards – 250m (10x25m)

Aika: 42:24 

Uinti meni pääasiassa rintauintina, muutamaa vapaauintipätkää lukuun ottamatta. Vapari ei vaan suju vielä niin että pystyisin uimaan pidemmän pätkän rauhallisesti. Huomasin myös että uintilinjan pitäminen suorassa oli sameassa vedessä huomattavasti vakeampaa kuin uimahallissa. Syke pysyi uinnissa melko matalalla, joten olisi pitänyt vain uida kovempaa.

Thrusterit oli helpohkot, paitsi että vetäsin huolimattomuuttani itseä tuolla rautamötikällä nenään kohtuullisen lujasti. Nyt on nenä turvoksissa ja mustelmilla, kaikkea sitä sattuu…

Burbeet meni myös mukavasti sopivalla tahdilla.

Oli kyllä ihan mahtava treeni. 1000m uintia tuli kuin huomaamatta, kun sai tehdä muutakin välillä. Ehkä tässä pikkuhiljaa rohkaistuu lähtemään uskaltamaan pidempää pätkää rannasta, jos vaikka joku lähtee veneellä lähettyville varmistamaan.

-hanna-

                                        

Avainsanat: , , ,

Hanna Uusitalo

Hanna Uusitalo, VOIMAHOTON

Hanna on oman elämänsä huippu-urheilija. Perhe-elämää, CrossFittiä, luontoliikuntaa ja valmennusta. Koulutukseltaan Hanna on liikunnanohjaaja (AMK) ja parhaillaan hän opiskelee luonto-ohjaajaksi.

Kommentit (0)

Kaikkien kommenttien tarkastus on käytössä. Ethän siis lähetä kommenttiasi useampaan kertaan, kiitos.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *