Treeni-inspiksen jalanjäljillä

kuva 2

Mitä tehdä, kun tavallaan treeni maistuu, mutta kuitenkin se vähän tympii? Vuosia jumppaliikkeiden hinkkausta, mutta lopulta tulin siihen tulokseen, että pelkät jumppaliikkeet eivät riitä.

Miten ja miksi minä nyt tässä kirjoitan? Olipa yksi toukokuinen sunnuntai-ilta tämän vuoden keväällä, kun kyllästyin jatkuvaan joogaamiseeni – menisinkö crosstrainingin peruskurssille. Laitoin viestin Esportille, että onko huomenna alkavalla kurssilla tilaa. Siellähän oli ja vähän kiukuspäissäni löysin itseni harjoittelemasta etukyykyn tekniikkaa seuraavana iltana.

Mikä mahtava kurssi olikaan ja treeniin tuli uutta potkua kerrasta.

Kuitenkin, kun crossitreenien ohella kävin silloin tällöin salilla, niin perskatti kun olikin tylsää. Eikä se crosstraininkään aiheuttanut mitään kovin kummia tuntemuksia – treenit oli rankkoja joo, mutta seuraavana päivänä en tuntenut missään käyneenikään. Tiesin, että päästän itseni varmaan liian helpolla enkä poistu mukavuusalueeltani.

Yhtenä päivänä sitten avauduin blogiini siitä, kuinka on niin tympeää käydä salilla ja yleensä ottaen edes treenata, kun mitään ei ikinä tapahdu. Ja oikeastaan sitä tekstiä saa ehkä syyttää siitä, että kirjoitan nyt tähän.

Fitlandian toinen perustaja Jussi, jonka kanssa olimme törmänneet CrossTrainingissa, laittoi minulle tuon kirjoituksen jälkeen viestiä, että pitäisiköhän meidän treenata yhdessä esimerkiksi seuraavat kolme kuukautta – hommata lisää lihaa mun kroppaan, saada mut vetämään leukoja, kehittää mun juoksukuntoa sekä keskivartalon lihaksia. Nämä ilmoitinkin tavoitteikseni tuon Jussilta tulleen viestin jälkeen, johon muuten vastasin että todellakin pitäis!

Anne31

Maastavetoa kuuluu ohjelmaan 1-2 kertaa viikossa.

Nyt on kulunut pari viikkoa siitä, kun kuntoprojektini lähti käyntiin. Ensimmäisenä askeleena oli kehonkoostumusmittaus ja kuntotesti, jossa etsittiin mun lähtötason maksimipainot.

Raportoin nyt seuraavan kolmen kuukauden ajan tänne Fitlandian blogiin, kuinka kuntokuurini etenee. Samaan aikaan treeni-intoa ja -inspiraatiota voitte etsiä minun ja ystäväni Elinan kanssa myös Ny reenataan -blogista.

Anne_penkillenousu

Penkillenousu tangolla kehittää juoksussa tarvittavia lihaksia. Liike näyttää kyllä helpommalta kuvassa kuin se oikeasti on! :)

Tervetuloa seuraamaan! Tosiasiassa olen siis mukavuudenhaluinen herkkusuu, joten kaikki tsemppiä ja vinkit tulevat tarpeeseen – laittakaahan siis kommentteja tulemaan ja innostutaan porukalla!

Anne

 

Avainsanat: , , , , ,

Anne Teräväinen

Anne Teräväinen

Anne on 27-vuotias markkinoinnin ammattilainen, joka treenaa Fitlandian opeilla kohti parempaa kuntoa.

Kommentit (0)

Kaikkien kommenttien tarkastus on käytössä. Ethän siis lähetä kommenttiasi useampaan kertaan, kiitos.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *