Treenipäiväkirja, viikko 43

Pitemmittä puheitta viikko 43, 22.–28.10.

Maanantai: –
Tiistai: punttisali, jalat ja selkä, n. 1 h 15 min
Keskiviikko: punttisali, rinta, olat ja kädet, n. 1 h
Torstai: juoksulenkki, 55 min, 7,74 km, 8,4 km/h, syke ka 151 bpm, max 178 bpm
Perjantai: punttisali, jalat ja selkä, n 1 h
Lauantai: –
Sunnuntai: punttisali, rinta, olat ja kädet, n. 1 h 15 min, sekä reipasta kävelyä n. 1 h

Kävin toisenkin kerran kävelyllä, oli nätti sää.

Olipas salipainotteinen viikko. Juoksemaan ehdin kerran, mutta eilen tein jotain sellaista, mikä ei yleensä kuulu allekirjoittaneen lajivalikoimaan, nimittäin kävelin. Ulkona oli kauhean kaunis ilma, joten ensin ajattelin taas juosta kauemmalle salille. Koska yhdistin salireissuun kuitenkin myös äänestämässä käymisen ja muutenkin tarvitsin mukaani vähän enemmän tavaraa, päädyin kävelemään salille (koska reppu selässä juokseminen on kamalaa). Kävelin kuitenkin aika reippaasti ja lenkkaritkin oli jalassa, joten ehkä sen voi laskea tässä urheilusuoritukseksi, vaikka yleensä en kyllä kävelyä ja pyöräilyä laske (kuitenkin liikun useimmat matkani jommallakummalla tavalla, koska minulla ei ole yleensä kärsivällisyyttä odotella julkisia, ja ajokorttia saati autoa en olekaan koskaan edes harkinnut).

Eilen salilla iski myös perinteinen turhautuminen siihen, miten hidasta kehitys on. Olen nyt jokseenkin jokaisella treenikerralla nostanut joko painoja tai toistomääriä, mutta siitä huolimatta tuntui taas siltä, että kehitys ei kehity, lihaskset ei kasva eikä voima lisäänny. Etenkin kädet tuntuvat välillä todella kehityskelvottomilta. Lisäksi käsien kohdalla törmäsin omituiseen pulmaan: olen yleensä saanut nostettua hauis- ja ojentajaliikkeissä painoa kilo kerrallaan. Nyt olen kuitenkin vaiheessa, jossa teen esim. hauiskääntöjä ja ojentaja-kickbackeja 10 kg käsipainolla, ja toistoja alkaa mennä niin, että olisi varmaan lähiaikoina syytä nostaa painoja (toivottavasti ainakin!). Mutta – ja tässä siis se pulma – kilon välein kasvavat ”pienet” käsipainot loppuvat kymmeneen kiloon, ja ”isoissa” käsipainoissa kympistä seuraava taitaa olla 12,5 kg. Ja se on liikaa, ei kertakaikkiaan riitä (vielä) voimat. Ojentajille nyt on tietty kasapäin muitakin liikkeitä, mutta mitähän noiden haukkarien kanssa pitäisi tehdä? Tanko ja talja tuntuvat ranteissa ikävältä, mutta ehkä se on pakko alkaa hinkata niitä sitten hetkeksi ainakin.

Avainsanat: ,

Miia Kirsi

Miia Kirsi

Miia on reilu kolmikymppinen pääkaupunkilaistunut humanisti ja tavoitteellisesti treenaava CrossFit-harrastaja.

Kommentit (0)

Kaikkien kommenttien tarkastus on käytössä. Ethän siis lähetä kommenttiasi useampaan kertaan, kiitos.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *