Treenit viikolta 35

Viime viikon alkupuolen olin vaihteeksi Helsingissä, keskiviikkona palasin vielä viikoksi tänne Itä-Suomeen. Lauantaina kävin osaltani viimeisissä crossfit-treeneissä lokaalilla salilla. Kokonaisuudessaan viikko näytti tältä:

Viikko 35: 26.8.–1.9.2013
maanantai: uinti 1h, 1,5 km
tiistai: –
keskiviikko: crossfit 1 h
torstai: mobility 1 h
perjantai: crossfit 1h
lauantai: crossfit 1 h
sunnuntai: –

Maanantaina soitin ystävälleni, mielessäni siinnellen tapaaminen keskioluen merkeissä. Kolmekymppisyys ei kuitenkaan tule yksin, terassin sijaan menimmekin Uimastadionille! Tunnin uintireissusta puolet pulikoimme rauhallista tahtia samalla jutellen, loppuajaksi siirryimme kuitenkin kuntouimareiden radalle ja pistimme vähän vauhtia koneeseen. Oli oikein mukavaa, ja ehkä rehellisyyden nimissä on mainittava, että jälkeenpäin kävimme kyllä Talossa kaljalla ja purilaisellakin. Tavoitteena on ehdottomasti ehtiä ainakin vielä pari kertaa stadikalle uimaan ennen kuin se menee talviteloille!

Keskiviikkona vuorossa oli crossfittiä, tarkemmin tempaus ja snatch-balance -harjoituksia sekä todella tukkoisesti mennyt wodi (leukoja, punnerruksia, juoksusprinttejä), tukkoisuus saattoi olla omaa vikaa ja johtua edellisen yön vähäisiksi jääneistä yöunista.

Torstain ohjattu mobility oli taas hauskaa ja leppoisaa. Perjantain treenit – käsilläkävelyä ja death by double unders – olivat nekin lystit. Pääsin useammankin kerran viisi askelta käsilläkävelyä, joka on mielestäni melko hyvä saavutus siihen nähden, etten ole vuosiin harjoitellut kyseistä tointa lainkaan (enkä ole siinä ikinä loistanut: sirkusajoilta ennätykseni vuosien takaa taitaa olla kahdeksan askelta). Kivaa! Pitää ehdottomasti harjoitella lisää. Tuplanaruissa jalkoja oli tällä kertaa ihan liikaa, rytmi ei osunut kohdilleen, kiroilin ja kompuroin ja sen kyllä tunnin jälkeen huomasi naarmuisista reisistä ja käsivarsista.

Lauantaina vedettiin maasta kymmenen minuutin jami, kolme toistoa per minuutti. Vetelin 65 kilolla ja rauta oli suhteellisen kevyttä. Pitänee lähiaikoina käydä vaikka Kisahallilla selvittämässä omaa ykkösmaksimia. Wodissa puolestaan oli inhokkiani wall ballia yhdistettynä 400 metrin juoksupätkiin. Kamalaa, mutta kuitenkin ihan kivaa.

Eilen oli aikomuksena käydä vielä juoksemassa, mutta aamupäivällä kävinkin metsässä poimimassa kesän viimeisiä mustikoita ja totesin, että kahden ja puolen tunnin mättäillä kyykistely sai riittää päivän urheiluksi (todettakoon, että takareisistä kyllä huomasi vetäneensä edellisenä päivänä maasta).

Avainsanat: ,

Miia Kirsi

Miia Kirsi

Miia on reilu kolmikymppinen pääkaupunkilaistunut humanisti ja tavoitteellisesti treenaava CrossFit-harrastaja.

Kommentit (0)

Kaikkien kommenttien tarkastus on käytössä. Ethän siis lähetä kommenttiasi useampaan kertaan, kiitos.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *