Viikon 24 treenit

Jahas, merkitäänpäs viime viikon treenit muistiin. Oli hyvä perusviikko taas, tällä kertaa mentiin systeemillä, jossa tarjolla oli vuoropäivinä juoksua ja crossfittiä. Tähän malliin:

Viikko 24, 10.–16.6.
maanantai: crossfit, 1 h 15 min
tiistai: juoksu, 53 min, 8,45 km, 9,5 km/h
keskiviikko: crossfit, 1 h 15 min
torstai: juoksu, 28 min, 4,45 km, 9,3 km/h
perjantai: crossfit, 1 h 15 min
lauantai: –
sunnuntai:-

Maanantain wodina oli kamala double chipper (jota ennen tehtiin tosin turkkilaisia ylösnousuja ja kahvakuulatempauksia, jotka puolestaan ovat ihania asioita). Double chipper sen sijaan, noh, pareina 60 rinnallevetoa – 60 tuplanaruhyppyä, 50 knees to elbows – 50 kyykkyä, 40 rengasdippiä – 40 tuplanaruhyppyä, 30 vauhtipunnerrusta – 30 kyykkyä, 20 etukyykkyä – 20 tuplanaruhyppyä, 10 wallclimbiä – 10 kyykkyä. Onneksi aikarajana oli sentään 20 minuuttia: siinä ajassa itse ehdin melkein vauhtipunnerrusten loppuun, muutama muu taisi ehtiä etukyykkyihin, mutta tietääkseni yksi ainoa treenaaja koko päivänä ehti vetää koko paketin 20 minuuttiin (Edy, menuda maquina).

Keskiviikkona puolestaan tehtiin juoksuvetoja (3x400m), warrior complexia ja wallball+kässäripunnerrus-komboja. Se oli hyvä treenipäivä, tein kaiken rx:nä ja pärjäsin varsin hyvin, vaikka omalle kohdalle osuikin suorittaa sprintit viimeisessä ryhmässä. Kymmenien wallballien ja warrior complexin erinäisten liikkeiden jälkeen reisissä ei suoraan sanottuna ollut enää ihan hirveästi puhtia ja juoksu sujui tahmeasti. Päätin kuitenkin pyrkiä vetämään edes yhden 400 m alle kahteen minuuttiin ja nipin napin siinä onnistuinkin (siivut olivat 1,58; 2,10 ja  2,08).

Perjantaina sitten oli ohjelma makuuni hiukkasen sekava. Alkuun väännettiin tempausta, snatch balancea ja valakyykkyä, ihan jees. Varsinaisessa wodissa sen sijaan alkuun häärättiin stand alligatoria (ei mitään käsitystä, mikä tämä voisi olla suomeksi), sumo-maastaveto-pystysoutua ja muscle-uppeja, juostiin 800 m ja sen jälkeen tehtiin rinnallevetoa ja etukyykkyä. Jotenkin käsittämätön kombo, vaikka sdhp-tekniikkani saikin kiitosta (vihaan sitä liikettä silti, hyi). Painoissa sentään rx:sin.

Sitten, ja ehkä päinvastoin  kuin viime viikolla uhosin, sain itseni tällä viikolla kahdesti aamulenkille. Nyt päärin  kokeilla lähestymistapaa, jossa ensin juodaan kahvia ja sitten juostaan vasta. Toimii! Tai no, molempina aamuina join ensin alle kahvin ja hedelmäsmoothien. Juoksu sujui paljon mukavammin kuin tyhjällä vatsalla ja tiistaina innostuin pinkomaan reilut 8 kilometriä jopa. Ja lenkin jälkeen sai juoda lisää kahvia ja syödä lisää aamupalaa. Viime viikon kokemusten perusteella olen melkein valmis muuttamaan mielipidettäni aamulenkkeilystä. Melkein.

Avainsanat: ,

Miia Kirsi

Miia Kirsi

Miia on reilu kolmikymppinen pääkaupunkilaistunut humanisti ja tavoitteellisesti treenaava CrossFit-harrastaja.

Kommentit (0)

Kaikkien kommenttien tarkastus on käytössä. Ethän siis lähetä kommenttiasi useampaan kertaan, kiitos.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *