Viikon 34 treenit

Menneelle viikolle onnistuin sijoittelemaan ihan mukavasti aktiviteetteja, vaikka keskelle viikkoa osuikin reissu Helsinkiin ja siellä vielä kustantamon pippalot, joissa nautin lempijuomaani ilmaista alkoholia (haha). En ihan mahdottomia määriä, mutta torstai kului joka tapauksessa reissatessa ja säätäessä, joten siitä tuli sitten samalla viikon virallinen lepopäivä. Juoksu- ja uintihommat ovat taas tupanneet jäädä crossfittailun jalkoihin, mutta lauantaina sentään kävin heittämässä pienen pre-saunalenkin, kun alkuillasta paisteli aurinko niin kivasti enkä jaksanut enää miettiä diskurssianalyysin kiemuroita (taaskaan). Tältä näytti:

Viikko 34: 19.–25.8.
maanantai: crossfit 1 h
tiistai: crossfit 1 h
keskiviikko: mobility 1 h
torstai: –
perjantai: crossfit 1h
lauantai: crossfit 1 h, juoksulenkki 40 min
sunnuntai: crossfit 1 h

Siis viisi tavallista treeniä, ja päälle keskiviikkoaamun liikkuvuustunti, jossa rullien, kuminauhojen ja pallojen avulla vähän auottiin jumeja. Jokaisessa treenissä tulee kyllä jonkun verran tehtyä mobilityä, minkä lisäksi useimmiten venyttelen treenin jälkeen kotona. Tästä huolimatta on mukavaa tällaiselle vähän kärsimättömälle luonteelle, että kerran viikossa joutuu tunnin ajan keskittymään pelkästään liikkuvuuden huoltamiseen. Tosin liikkuvuutta minulla on kyllä omastakin takaa aika paljon, enkä ole esimerkiksi koskaan saanut lonkankoukistajia tai reisiä semmoiseen jumiin, etteikö syväkyykky onnistuisi. Joka tapauksessa hankintalistalla on nyt jonkunlainen foam roller ja muutamia palloja, joilla saa itseä rusikoitua hieman kotioloissakin.

Muuten treeneissä alkuviikosta mm. hiottiin splittiä piirtelemällä asfalttiin optimaaliset jalanpaikat. Tiistaina wodina oli hyvin simppeli 800 metrin juoksu. Geenilotossa allekirjoittaneelle ei jaettu mitenkään kosolti nopeita lihassoluja, joten yllätin itseni pinkomalla matkan aikaan 3:46 (vaatimattomana tavoitteena oli alittaa neljä minuuttia). Voisi ehkä silloin tällöin jopa hieman harjoitella noita lyhyempiä matkoja.

Perjantaina puolestaan edessä oli maastavetoa 15 minuutin EMOM, ja se olikin jännää, sillä edellisestä mave-kerrasta oli vierähtänyt tovi, eikä ykkösmaksimista ole tietoakaan. Vetelin lopulta 75 kiloa, ja se ainakin nousi 15 kertaa ihan hyvin. Lauantaina väännettiin push pressiä, ja siinä minulla on kyllä seinä 45 kilossa, jolla nousee kaksi toistoa, mutta 47,5 ei nouse yhtään. Ärsyttävää.

Sunnuntaina rästipäivänä pääsin tekemään torstain treenin, jonka missaaminen minua jo hiukan harmittikin, silloin ohjelmassa oli nimittäin pistoolikyykkyä (eli yhden jalan kyykkyä). Ja, lo and behold, voimatasojen kasvu näkyy sentään jossain. Alkukesästä pistoolikyykkyni olivat vielä haparoivia yrityksiä, ja nyt ne menivät oikein sutjakasti. Wodina oli 20 minuutin EMOM joka toinen minuutti 5 ylöstyöntöä, joka toinen minuutti 10 pistoolia. Skaalasin pistooleja vähän alaspäin, tein minuutissa 6 (tai siis puolessa minuutissa tein, puolet lepäsin). Siitä huolimatta tein siis eilen yli 60 pistoolikyykkyä. Wohoo!

Avainsanat: ,

Miia Kirsi

Miia Kirsi

Miia on reilu kolmikymppinen pääkaupunkilaistunut humanisti ja tavoitteellisesti treenaava CrossFit-harrastaja.

Kommentit (0)

Kaikkien kommenttien tarkastus on käytössä. Ethän siis lähetä kommenttiasi useampaan kertaan, kiitos.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *