Viikon 47 puuhastelut

Viime viikko meni treenin osalta varsin normaaleissa merkeissä, jos nykyiseksi normiksi lasketaan se, että käy lähinnä heilumassa crossfit-salilla. Haaveilin uinnista, mutta en lopulta ehtinyt uimahommiin. Ehkä tällä viikolla. Tai ensi vuonna.

Viikko 47: 18.–24.11.2013
maanantai: crossfit 1 h
tiistai: crossfit 1 h
keskiviikko: crossfit 1 h
torstai: –
perjantai: crossfit 1 h
lauantai: voimistelu 1 h 45 min, wod n. 12 min
sunnuntai: iltakävely 1 h 15 min

Semmoinen viikko tällä kertaa. Maanantaina menin heti aamupäivällä uuden salin ihkaensimmäisiin treeneihin. Silloin tehtiin valakyykkyä (3×5, 30 kg, kehitysvaraa on aika roimasti…), good morningia (3×10, 40 kg) ja metconina 3×500 metrin soutu. Soutelin pätkät aikaan 1:55 kunkin ja yllätin itseni positiivisesti, en ollut aiemmin tainnut soutaa 500 metriä alle kahden minuutin. Eihän tuo vieläkään mikään huippuaika ole, mutta ainakin jotain kehitystä on tapahtunut.

Tiistaina oli ohjelmoinnissa lepo, mutta koska olin jättänyt edellisen viikonlopun treenit välistä, tein tuolloin lauantain treenin (koska sunnuntain metconina oli death by burpees, josta en sitten kuitenkaan innostunut, vaikka olisi ehkä kannattanut, paljastan seuraavassa postauksessa miksi). Silloin oli tehty 3×3 high box jumpeja, ja olen sillä tavalla vinksahtanut, että tykkään boksihypyistä aika paljon. Korkein kolmen hypyn sarja meni lopulta 91 cm korkeuteen. 93,5 cm pääsin yhden kerran päälle niin, että otin käsillä vastaan, ja seuraava yritys feilasikin sitten komeasti (seurauksena vaihteeksi melko tyylikkäät mustelmat shinseissä). Tavoitteena olisi kyllä vielä jonain päivänä hypätä metrisen boksi päälle. Boksien jälkeen piti vielä askarrella 3×1 tempausta riipusta. Tein lopulta viisi toistoa 25 kilolla tekniikkaharjoituksena, riipusta tempaaminen on erinomaisen hankalaa hommaa. Metconissa oli 1+1, 2+2, 3+3 (jne…) boksihyppyjä (75 cm) ja hang snatcheja (15 kg).

Keskiviikon voimaosio oli kiva vartin every 90 seconds for 15 minutes rinnallevetoa yhdistelmänä raakarive, etukyykky, normaalirive. Aloitin harjoitteen 35 kilolla ja viimeiset tein 42,5 kilolla, mutta enemmänkin olisi varmaan liikkunut. Otinpa kuitenkin varovasti. Metconissa olikin sitten 4 kierrosta aikaa vastaan sellaista lystiä, että voi pojat: 300 m soutu, 6 raakariveä riipusta, 6 thrusteria, tein 30 kilolla. Uhhuh.

Torstaina lepäilin eli ahersin kirjastossa klo 19 asti ja sitten hoitelin asiallisia asioita ja haaveilin uinnista, jonne en kuitenkaan ehtinyt. Perjantaina sen sijaan pääsin tekemään ensimmäistä kertaa ikinä Zercher-kyykkyä (3×5 toistoa) eli uudelleennimettynä ”nistikyykkyä” (koska painotanko tekee melkoista tuhoa kyynärtaipeissa). Tein kaikki kolme sarjaa 55 kilolla ja olin ihan tyytyväinen. Metconissa vedettiin maasta ja tehtiin strictejä toes-to-bareja. Mave (8 toistoa per kierros, tein 60 kilolla) oli ihan leppoisa nakki, mutta T2B:t eivät olleet. Alavatsan ja lonkankoukistajien voimansiirto oli totaalisen hakusessa, ja määräsinkin itse itselleni L-riippu- ja keräpitoja sekä runsaasti linkkuveitsiä.

Iltateepannu. Ja muki, joka sopii oivasti verhoihin.

Lauantaina aamupäivällä avitin kämppiksiä muuttopuuhissa, joten en mennyt aamutreeneihin. Iltapäivällä klo 15 alkoivat kuitenkin CrossFit Herttoniemen pikkujoulut. Ensimmäinen aktiviteetti oli Hertsikan Gymillä järjestetty parin tunnin aikuisjumppasessio, jonka ihastuttava tankotanssi-ihme Oona Kivelä meille veti. Alkulämmittelyjumpan jälkeen saimme mellastaa temppuradalla, mm. hyppiä trampoliinilla, roikkua rengastrapetsilla, äheltää puolapuilla ja kiivetä tankoa. Lopuksi Oona piti pitkän venyttelytuokion. Gymitltä siirryimme omalle salille, jossa ohjelmassa oli pienimuotoinen pikkujoulukisa neljän hengen joukkueissa. Kisa koostui kolmesta lajista (120 kpl kahvakuulaheilautuksia/räkkipitoja, kelkan työntöä ja 120 double underia/leuanvetotangossa riippumista). Joukkueet selvittivät lajit suunnilleen aikahaarukassa 8–12 minuuttia (meidän joukkue taisi selviytyä ajassa 11:32). Sen jälkeen alkoi illan vapaa ohjelma, joka koostui syömisestä (mahtavat nyyttäritarjoilut mm. erilaisia piirakoita, pipareita, salaatteja, kakkuja, juustoja ja karkkeja), saunomisesta ja vapaasta hengailusta. Viimeksimainittua jatkettiin vielä anniskeluravintolassa, ja lopulta pääsin kotiin nukkumaan vähän ennen viittä. Hyvät kemut!

Marraskuussa on aika pimeää. Tuolla ulkona.

Eilen sattuneista syistä sitten pötköttelinkin aika pitkälti sisätiloissa. Illalla alkoi kuitenkin jo olla tarvetta raittiille ilmalle, joten painelin sysimustaan marraskuiseen iltaan pienelle iltakävelylle. Kuuntelin Lepopäivän podcastia ja reippailin pitkin rantoja suunnilleen tunnin ja vartin ajan. Kilometrimäärää en mitannut, mutta luulisin sen sijoittuvan jonnekin suunnilleen 7 kilometrin tienoille (vauhti ei siis huimannut päätä, mutta tulipahan käytyä kuitenkin).

Avainsanat: , ,

Miia Kirsi

Miia Kirsi

Miia on reilu kolmikymppinen pääkaupunkilaistunut humanisti ja tavoitteellisesti treenaava CrossFit-harrastaja.

Kommentit (0)

Kaikkien kommenttien tarkastus on käytössä. Ethän siis lähetä kommenttiasi useampaan kertaan, kiitos.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *