Viime viikollakin jumppasin

Aloitin viime viikolla uudessa työpaikassa, tyhjensin muuttolaatikoita, kasasin kirjahyllyjä ja ihmettelin maailmaa uudesta, punavuorelaisesta vinkkelistä. Tästä huolimatta taisin vähän ehtiä treenaamaankin, joskin hyvin crossfit-painotteisesti taas mentiin.

Viikko 49: 2.–8.12.2013
maanantai: crossfit 1 h
tiistai: crossfit 1 h
keskiviikko: crossfit 1 h, voimistelu 1 h
torstai: –
perjantai: –
lauantai: crossfit 1 h, mobility 1 h
sunnuntai: –

Maanantaina askartelimme three-position tempausten kanssa (lantiolta, polvelta, maasta). Hankala liikepatteri, tein samoilla painoilla kuin edelliselläkin kerralla (27,5 kg), yritän saada tekniikkaa kohdilleen. Metconina oli vaihteeksi girliä, tarjolla ”Amanda”, 9-7-5 toistoa aikaa vastaan muscle-uppeja ja tempauksia. Koska en, ylläri, vedä mitään muscle-uppeja, ne skaalautuivat kumpparilla avustetuiksi chest-to-bar-leuoiksi ja rengasdipeiksi (1 MU = kolme kumpaakin), tein siis jäätävän määrän leuanvetoja ja dippejä. Tempaukset olivat tässä setissä kivintä ja pääsin 20 kg sarjapainolla hyvin ja nopeasti alle.

Tiistaina olikin sitten PR-päivä, ennätykset rikkoutuivat push press -ykkösissä, kun nostin kolmesti 50 kg. Tuntui vieläpä siltä, että ehkä siellä ihan pikkiriikkisen olisi korotusvaraakin. Kiva 5 kg korotus edellisiin ykkösiin. Metcon oli joku ihmeellinen härveli soutua, kahvakuula-lattiapenkkiä, leuanvetoja, vatsoja ja rengastemppuja. Keskiviikkona olivat vuorossa ykköstoistot valakyykystä. Vasen lapa ja molemmat olkapäät olivat sikäli jumissa, että pitoa oli tosi vaikea saada kohdilleen, ja niinpä nostin vain 37,5 kg (sama, jolla edellisviikolla tein kolmosia). OHS:n päälle jumpattiin ”Diane”, maastavetoja ja kässäripunnerruksia. Näiden päälle jäin vielä voimistelemaan, ja aloin vihdoin oppia käsinseisontaan nousemista tasajalkaponnistuksella (liike on aina ollut minulle ihan älyttömän vaikea). Muuten tehtiin aika peruspermantovoikkaa, kuperkeikkoja, kärrynpyöriä, käsilläkävelyä jne. Voikka on kyllä melkeinpä viikon hauskin tunti aina.

Torstaina ohjelmassa olikin lepoa: kävin hakemassa pari lavaa kananmunia munaringistä ja kasasin ystäväni kanssa kirjahyllyä. Kasausoperaatio jatkui itsenäisyyspäivänä, joskin silloin minua myös ilahduttivat kämppisten leipomat joulutortut ja piparit. Hetken aikaa suunnittelin meneväni open gymille, mutta päätin sitten kuitenkin keskittyä sisustushommiin, toisin sanoen lappamaan hyllyihin kaikki 16 laatikkoa kirjoja.

Lauantaina olin kuitenkin jo virkeänä menossa urheilemaan, ja polkaisinkin klo 12 treeneihin. Tehtiin 3-position rinnallevetoa (lantiolta, polvelta ja maasta) ja 2-position ylöstyöntöä (niskan takaa ja edestä). Tein ihan mukavilla painoilla, vaikkakaan en ennätysmäisillä: rivet enimmillään 47,5 kg ja ylöstyönnöt 42,5kg. Metconina oli nopea keuhkojumppa, 12-9-6 toistoa ground to overhead ja bar over burpee. Hengästytti julmetusti, eli oli hauskaa. Varsinaisten jumppien jälkeen jäin vielä toiseksi tunniksi mobbailemaan, tekemään rästiinjääneet Advent Calendar -luukut ja katsomaan, kun muutamat treenitoverit suorittivat Winter Warien ensimmäistä karsintalajia (pahamaineinen death by burpee run).

Eilen menin sitten salille auttamaan uusien treenivälineiden kokoamisessa. Saatiin uusi hieno rigi, jonka pystytyspuuhissa oli tosin sikäli monta innokasta, että itse päädyin kokoamaan uusia vaneribokseja. Ajatuksissani oli tehdä päivän treeni, mutta tyydyin hyppimään pari sataa tuplanaruhyppyä ja lähtemään Lotan luo syömään karjalanpaistia.

Parasta treeniviikossa: push pressin PR, salin uudet treenikamat, voimistelu.
Huonointa treeniviikossa: en käynyt juoksemassa, pyörästä hajosi takajarru ja siihen loppui toistaiseksi myös treeneihin fillarointi. Möh.

Avainsanat: , ,

Miia Kirsi

Miia Kirsi

Miia on reilu kolmikymppinen pääkaupunkilaistunut humanisti ja tavoitteellisesti treenaava CrossFit-harrastaja.

Kommentit (0)

Kaikkien kommenttien tarkastus on käytössä. Ethän siis lähetä kommenttiasi useampaan kertaan, kiitos.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *