Voimaa koneeseen!

Päätin siirtyä punttihommissa vähänniinku voimanlisäysvaihteelle. Ajatuksena olisi nyt nämä jäljellä olevat pari kuukautta  nostella puntteja voimatyylisesti, siis kasvavat painot, vähän toistoja ja vähän liikkeitä. Jännää! Tammikuussa Espanjassa koittavat sitten ehkä tavalla tai toisella uudet kuviot, mutta se selviää sitten!

Ajattelin tällä viikolla testailla ohjelmia, mutta perusidea on ottaa/mukailla joku Starting Strenght Wikistäkin löytyvä runko, jossa tehdään treeni kolmesti viikossa, vuorotellen A- ja B-treeniä, pääasiassa vain kolme liikettä kullakin kerralla ja joka kerta painoja lisäten, toistojen ollessa 3×5 (pääasiassa). Ja tietty lämmittelysarjat alkuun. En ehkä uskalla tehdä (ohjelmissa usein esiintyvää) rinnallevetoa, ellen löydä jotakuta opastamaan oikeaoppisessa suoritustekniikassa, joten todennäköisesti sen sijaan teen jonkinlaista leuanvetoharjoitetta (mahdollisesti vaihdellen kulmasoudun kanssa, ehkä).

Tällä hetkellä ohjelma näyttää tältä:
Treeni A:
3×5 kyykky
3×5 pystypunnerrus
1×5 maastaveto

Treeni B:
3×5 kyykky
3×5 penkkipunnerrus
3xmax leuanveto (luonnollisesti nyt mennään vielä vastuskuminauhan tai laitteen avustuksella, huoh)

Ja näitä siis vuorotellen järjestyksessä joka toinen viikko A-B-A ja joka toinen B-A-B. Erittäin yksinkertaista, ja yksinkertainenhan on kaunista. Kullekin päivälle ajattelin ehkä myöhemmin (kuukauden kuluttua?) ottaa myös jonkun ekstraliikkeen, mutta kuitenkin niin, että korkeintaan viisi liikettä kerralla. Ja vatsoja nyt varmaan teen jonkun sarjan kunkin kerran päätteeksi. Tosin mitään istumaannousuvariaatioita en varmaan jaksa kovin usein hinkata, teen siis pitoja ja voimapyörää.

Ajattelin laittaa tänne kaikki lähtöpainot ja ohjelmaan tekemäni mahdolliset muutokset sitten, kun olen tehnyt ensimmäisen viikon läpi. Eilen kävin kuitenkin nostelemassa A:n ensimmäisen kerran, ja siihen vähän tiputin sarjapainoja aiemmista, kyykkyyn lastasin 45 kg, pystäriin 20 kg ja maastavetoon 60 kg.

Tulosveikkaukseni on, että kyykyn ja maven painot nousevat mallikkaasti, penkin kohtuullisesti ja pystypunnerruksen heikoiten. Leuanvedossa olisi paras tapahtua edistymistä, mutta siitä en osaa edes arvioida mitä tapahtuu. Jännän äärellä!

Avainsanat: ,

Miia Kirsi

Miia Kirsi

Miia on reilu kolmikymppinen pääkaupunkilaistunut humanisti ja tavoitteellisesti treenaava CrossFit-harrastaja.

Kommentit (0)

Kaikkien kommenttien tarkastus on käytössä. Ethän siis lähetä kommenttiasi useampaan kertaan, kiitos.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *