Tee tänään jotain, josta tulevaisuuden minäsi kiittää sinua

Tein eräänä iltana kuntosaliohjelman henkilölle, jonka liikkuminen oli ollut vuosien mittaan satunnaista. Hän kertoi saavansa aika ajoin ”innostuspiikkejä”, jotka innostivat treenaamaan, mutta katosivat yleensä parissa viikossa. Tällainen satunnaisuuden kierre oli jatkunut samalla tavoin kuukaudesta ja vuodesta toiseen.

tumblr_ndf9mc5Glg1sczggao1_500

http://tonysed.tumblr.com/

Tällä kertaa hän oli varautunut tulevaan innostuksen laskuunsa siten, että innostuspiikin ollessa kovimmillaan hän oli varannut minulta harjoitusohjelma-ajan. Kun hän saapui ohjaukseeni, oli innostuspiikki taas kadonnut, mutta uusien tavoitteiden ja uuden innostavan harjoitusohjelman myötä motivaatio taas löytyi. Tässä tapauksessa uusi treeniohjelma takasi pariksi kuukaudeksi eteenpäin uudenlaisen haasteen, joka ainakin mahdollistaisi innostuksen säilymisen sen sijaan, että vanha kaava toistuisi.

tumblr_nbsw4895DV1sczggao1_500

http://tonysed.tumblr.com/

Mitä siis opimme tästä? Jos liikkumisesi on epäsäännöllistä tai motivoidut aina vain hetkittäin kunnes innostus taas lopahtaa, hyödynnä innostuksen hetkesi (=”innostuspiikki”) ja tee tuossa hetkessä konkreettisia päätöksiä/suunnitelmia tulevaisuuden minäsi puolesta.

Ilmoittaudu liikuntakurssille, varaa personal training -tapaaminen tai sovi treenit kaverisi kanssa seuraavan kuukauden ajaksi kerran viikkon. Ja kun taas olet päässyt liikkumisen makuun niin jatka tätä kierrettä, kunnes siitä tulee sinulle luonnollinen tapa suunnitella liikkumisesi vuoden ympäri.

Jos siis koet itsesi inspiroituneeksi tällä hetkellä, tee siltä istumalta jokin konkreettinen päätös, josta tulevaisuuden minäsi kiittää sinua!

Kirjoittaja Jussi Pesola on Fitlandian perustajajäsen, valmentaja ja intohimoinen liikkuja. 

Artikkeli kirjoitettu 2.9.2016

Jussi Pesola

Jussi Pesola, FITLANDIA.fi

Kirjoittaja on Fitlandian perustajajäsen, Urheiluopistojen Personal Trainer, valmentaja ja intohimoinen kilpakuntoilija.

Kommentit (0)

Kaikkien kommenttien tarkastus on käytössä. Ethän siis lähetä kommenttiasi useampaan kertaan, kiitos.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *