Juoksijan joogaliikkeitä

Jooga toimii erinomaisena oheisharjoitteluna juoksijoille. Jooga muun muassa parantaa kehonhallintaa, lisää liikkuvuutta ja opettaa keskivartalon hallintaa. Tässä muutama liike, joita voit tehdä esimerkiksi lenkin päätteeksi tai kokonaan omana palauttavana lihashuoltoharjoituksena. Liikkeet ovat hyödyllisiä myös muille kuin juoksuharrastajille!

Soturi 1

 

  • Lisää juoksussa usein kiristyvien lonkankoukistajien liikkuvuutta ja kehittää tasapainoa.

 

Soturi 2

 

  • Venyttää sisäreisiä. Tasapaino kehittyy.

 

Soturi 3

 

  • Vahvistaa nilkkoja, jalkoja, olkapäitä, vatsaa ja selkää.
  • Kehittää tasapainoa ja keskivartalon hallintaa.

 

Puu

 

  • Kehittää tasapainoa ja vahvistaa nilkkoja sekä keskimmäistä pakaralihasta, joka vakauttaa lantion asentoa ja estää lantion sivulle ”vuotamisen” juoksussa.

 

Kyyhky

 

  • Venyttää pakaralihasta ja lisää lonkkien liikkuvuutta.

 

Silta

 

  • Vahvistaa pakaralihaksia ja kehittää juoksussa kaikki kaikessa olevaa lantionhallintaa.

 

Facebook-sivuillamme lisää vinkkejä ja juttuja terveellisestä elämäntavasta. Löydät Fitlandian myös twitteristä!

Fitlandian toimitus

Fitlandian toimitus

Fitlandian toimituksesta vastaavat liikunta- ja terveysalan ammattilaiset. Loimme FITLANDIA.fi-yhteisön, jotta löytäisit yhdestä ja samasta paikasta luotettavan ja inspiroivan tiedon terveellisen ja liikunnallisen elämän edistämiseksi ja paremman fiiliksen saavuttamiseksi.

Kommentit (0)

Kaikkien kommenttien tarkastus on käytössä. Ethän siis lähetä kommenttiasi useampaan kertaan, kiitos.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *