Kyytiä vatsalihaksille

Näillä liikkeillä annat vatsalihaksillesi kyytiä!

1. Perusnostot pallon päällä

Käy pallon päälle kuvan osoittamalla tavalla polvissa noin 90 asteen kulma. Pidä kädet niskan takana ja nosta itsesi vatsalihasten avulla ylös ja palauta takaisin vaakatasoon. Katse kohti kattoa!

Vatsalihakset, pallo

2. Vinot vatsalihakset

Asetu pallon päälle ja nosta itseäsi vatsalihasten avulla ylös kiertäen siten, että vastakkaiset kyynärpää ja polvi koskevat toisiaan.

Selkäjumppa_edited-1

3. Perusnostot jalat pallon päällä

Kohota ylävartaloasi kohti jalkoja, pidä alaselkä kiinni lattiassa ja katse kohti kattoa.

Perusnostot

 

4. Ylävartalon kierto sivuille, vinot vatsalihakset

Asetu jumppapallon päälle kuten kuvassa ja kohota ylävartosi noin 45 asteen kulmaan. Kierrä vartaloasi hallitusti molemmille sivuille.

shutterstock_82099603

5. Suorien vatsalihasten alaosa

Tämä on tappava liike! Laita pallo jalkojesi väliin ja nosta se maan rajasta ylös ja laske takaisin alas, kuitenkaan laskematta maahan. Tässä liikkeessä on erittäin tärkeää pitää alaselkä kiinni lattiassa koko ajan!

Vatsalihas_pallo

 

Vatsaliikkeitä ilman jumppapalloa:

1. Istumaannousu

Tämä liike on varmaan kaikille tuttu, mutta oikein tehtynä se on tosi tehokas. Nosta ylävartaloasi noin 45 astetta, vähintään siten että lavat nousevat lattiasta. Pidä katse kohti kattoa ja keskity tekemään liike vatsalihaksillasi.

Perusnostot

2. Perusnostot sivuille

Nosta ylävartaloasi ja samalla koeta saada vastakkainen kyynärpää ja polvi koskettamaan toisiaan.

Vatsakierto3. Perusnostot jalat ylhäällä

Nosta jalat lantion päälle osoittamaan etuviistoon ylös. Tee tässä asennossa perusnostoja, niin vahvistat suorien vatsalihasten sekä ylä- että alaosaa!

perusnostot jalat ylhäällä

 

4. Lantionnostot

Nosta peppua suoraan ylös jalat suorana. Älä heijaa, vaan pyri tekemään liike pystysuuntaan!

Lantion nosto

 

5. Hoover/lankkupito

Tässä taas tappava liike! Kädet hartioiden leveydellä, olka-kyynärpää -linja noin 90 asteen kulmaan ja selkä vaakasuoraan. Peppu selän ja kantapäiden kanssa samaan linjaan eli alas, ja eikun ottamaan kellolla aikaa!

Hoover

Miten sinä tapaat antaa vatsalihaksillesi kyytiä? 

 

Kuvat: shutterstock

Päivitetty viimeksi 27.8.2015

Fitlandian toimitus

Fitlandian toimitus

Fitlandian toimituksesta vastaavat liikunta- ja terveysalan ammattilaiset. Loimme FITLANDIA.fi-yhteisön, jotta löytäisit yhdestä ja samasta paikasta luotettavan ja inspiroivan tiedon terveellisen ja liikunnallisen elämän edistämiseksi ja paremman fiiliksen saavuttamiseksi.

Kommentit (0)

Kaikkien kommenttien tarkastus on käytössä. Ethän siis lähetä kommenttiasi useampaan kertaan, kiitos.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *