Liikkumispäiväkirjasta uutta ulottuvuutta liikkumiseen!

liikuntapäiväkirja-fitlandia

Harjoituspäiväkirjan täyttäminen on tavoitteellisille urheilijoille itsestäänselvä juttu, mutta vain harva kuntoilija kirjaa omia liikuntasuorituksiaan ylös. Myös tavallisen kuntoilijan kannattaa kuitenkin harkita harjoituspäiväkirjan – tai kevyemmin ”liikkumispäiväkirjan” pitämistä, sillä se tuo yleensä aivan uudenlaista ulottuvuutta liikkumiseen!

Liikkumis-/harjoituspäiväkirja:

  • Tukee liikkumistasi ja sen seurantaa.
  • Mahdollistaa paremman levon ja rasituksen suhteen seurannan.
  • Kun kirjaat treenin päätteeksi tuntemukset ja fiilikset ylös, lisäät huomaamattasi itsetuntemusta ja taitoa kuunnella ”kehosi ääntä”!
  • Mahdollisten rasitusvammojen iskiessä pystyt tutkiskelemaan historiaa ja ehkä huomaamaan mikä johti loukkaantumiseen.
  • Motivoi liikkumaan – pystyt seuraamaan miten ja miten paljon olet liikkunut ja kehittynyt.  Sen perusteella voit myös monipuolistaa liikkumistasi!
  • Jos haluat jossain vaiheessa tukea harjoitteluusi liikunta-alan ammattilaiselta, on harjoituspäiväkirja ammattilaiselle erinomainen pohja lähteä kehittämään liikkumista. Liikunta-alan ammattilainen (personal trainer, valmentaja, tms.) pääsee harjoituspäiväkirjan avulla alkuun aivan eri tavalla kuin ”puhtaalta pöydältä” aloitettaessa.

Liikuntapäiväkirjan ei tarvitse olla tämän monimutkaisempi! :)

Liikuntapäiväkirjan ei tarvitse olla tämän monimutkaisempi! :)

Muista, että liikkumispäiväkirja on ennen kaikkea Sinua itseäsi varten! Sen pitäisi motivoida liikkumiseen, antaa vihjeitä siitä liikutko tarpeeksi, liian vähän vai jopa liikaa sekä antaa suuntaa siitä mihin liikkuminen painottuu – mitä voisi lisätä tai vähentää jne.

Liikkumispäiväkirjan päivittämisestä ei tarvitse tehdä vaikeaa. Ruutuvihko toimii erinomaisesti tai vastaavasti voit täydentää liikkumisiasi yksinkertaiseen excel-taulukkoon. Voit ladata Fitlandian liikkumispäiväkirjan excel-pohjan tästä: Fitlandia-liikuntapäiväkirja.

Haastamme sinut täyttämään liikuntapäiväkirjaa kolmen viikon ajan jokaisesta harjoituksesta. Uskallamme väittää, että kun alat merkata liikuntojasi ylös, saat uutta innostusta ja ulottuvuutta treeneihin ja pian päiväkirjan täyttäminen on sinulle rutiini muiden joukossa!

Rohkeasti kynä käteen tai excel-pohja auki ja täyttämään – huomaat nopeasti, että siitä tulee hyvä tapa! ;)

Facebook-sivuillamme lisää tärppejä ja juttuja terveellisestä elämäntavasta. Tykkää ja pysy ajan tasalla! :)

Päivitetty viimeksi 15.02.2016

Fitlandian toimitus

Fitlandian toimitus

Fitlandian toimituksesta vastaavat liikunta- ja terveysalan ammattilaiset. Loimme FITLANDIA.fi-yhteisön, jotta löytäisit yhdestä ja samasta paikasta luotettavan ja inspiroivan tiedon terveellisen ja liikunnallisen elämän edistämiseksi ja paremman fiiliksen saavuttamiseksi.

Kommentit (0)

Kaikkien kommenttien tarkastus on käytössä. Ethän siis lähetä kommenttiasi useampaan kertaan, kiitos.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *