Liikuntamaailman kovimmat trendit 2016

American College of Sports Medicine listaa vuosittain ennusteen tulevan vuoden  kovimmista liikuntatrendeistä. Arvio perustuu kyselyyn, johon vastaa lähes 3000 liikunta-alan ihmistä. Tässä koosteena TOP5-listaus vuoden 2016 liikuntatrendeistä!

Fitlandia_sykemittarin_käyttö

1. Liikunnan älyteknologia (Wearable technology)

Erilaisten älykellojen, aktiivisuusmittareiden ja sykemittareiden uskotaan olevan tulevan vuoden 2016 kovin trendi liikuntamaailmassa. Arkiaktiivisuutta, unen laatua, sykettä, yms. mittaavia laitteita tulee markkinoille koko ajan lisää, kun ihmiset haluavat mitata omaa terveyttään teknologian avulla.

Kehonpainoharjoittelu_fitlandia

2. Kehonpainoharjoittelu

Viime vuoden ykköstrendiä kehonpainoharjoittelua on povattu vuonna 2016 toiseksi kovimmaksi trendiksi. Kehonpainoharjoittelu tarkoittaa omalla keholla tehtävää ”kekseliästä” ja monipuolista treenaamista. No gym, no problem.

Intervalliharjoittelu_Maija

3. HIIT-treenit

Korkean intensiteetin lyhyet treenit, joissa vuorottelevat lyhyet kovat osuudet ja kevyemmät palautukset ovat ennusteen mukaan kovassa nosteessa myös vuonna 2016. 2015 HIIT-treenille ennustettiin toisiksi kovinta sijaa liikuntamaailmassa. Trendiin on helppo uskoa, koska kiireiset ihmiset haluavat pitää treeninsä lyhyenä ja tehokkaana.

Naisten_voimaharjoittelu2

4. Voimaharjoittelu

Rautojen nostelun ennustetaan säilyttävän vuoden 2015 sijansa myös vuoden 2016 suosituimpien liikuntatrendien joukossa. Rautojen parista voimaa hakevat samaan tapaan niin naiset kuin miehetkin.

Miten_valita_pt

5. Koulutetut ja kokeneet liikunta-alan osaajat – ohjaajilta odotetaan vahvaa osaamistaustaa ja kouluttautumista entistä enemmän.

Pysy ajan tasalla liikunnan ja hyvinvoinnin trendeistä tykkäämällä Fitlandiasta facebookissa.

Artikkeli päivitetty viimeksi 27.12.2015

Fitlandian toimitus

Fitlandian toimitus

Fitlandian toimituksesta vastaavat liikunta- ja terveysalan ammattilaiset. Loimme FITLANDIA.fi-yhteisön, jotta löytäisit yhdestä ja samasta paikasta luotettavan ja inspiroivan tiedon terveellisen ja liikunnallisen elämän edistämiseksi ja paremman fiiliksen saavuttamiseksi.

Kommentit (0)

Kaikkien kommenttien tarkastus on käytössä. Ethän siis lähetä kommenttiasi useampaan kertaan, kiitos.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *