Pieniä muutoksia ruokavalioon

Usein pienillä muutoksilla ja kokeiluilla saa asiaan kuin asiaan paremmin pysyvyyttä kuin kertarysäyksillä tehdyillä ehdottomilla muutoksilla. Ruokavalion suhteen on erityisen helppo tehdä pieniä ja helppoja kokeiluita, joista voi tulla pitkällä aikavälillä pysyviä ja toimivia ratkaisuja. Kokeile esimerkiksi näitä pieniä muutoksia omassa ruokavaliossasi!

1) Kokeile yhtä uutta hedelmää joka viikko seuraavan kahden kuukauden ajan.

2) Kokeile uutta proteiinin lähdettä (pavut, kala, soija, jne.) joka viikko seuraavan kahden kuukauden ajan (tämän kokeilun jälkeen tiedät hyvin paljon enemmän proteiinia sisältävistä ruuista kuin aiemmin).

3) Kokeile uutta ruokareseptiä lauantaisin.

http://onegreenplanet.tumblr.com/

http://onegreenplanet.tumblr.com/

4) Pidä vesipulloa mukana päivittäin viikon ajan.

5) Testaa yhtä uutta smoothie-reseptiä viikoittain.

6) Extra: Keksi itsellesi oma pieni muutos ;)

FITLANDIA.fi – naisille jotka juoksevat omia polkujaan

Päivitetty viimeksi 15.04.2015

Fitlandian toimitus

Fitlandian toimitus

Fitlandian toimituksesta vastaavat liikunta- ja terveysalan ammattilaiset. Loimme FITLANDIA.fi-yhteisön, jotta löytäisit yhdestä ja samasta paikasta luotettavan ja inspiroivan tiedon terveellisen ja liikunnallisen elämän edistämiseksi ja paremman fiiliksen saavuttamiseksi.

Kommentit (0)

Kaikkien kommenttien tarkastus on käytössä. Ethän siis lähetä kommenttiasi useampaan kertaan, kiitos.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *