Tarkista nämä 4 asiaa, jos haluat kehittyä treenaajana

kehitys_treenaajana_fitlandia

Liikkujille on tarjolla koko ajan uudenlaista liikuntatarjontaa ja naistenlehdet ovat pullollaan aina vain parempia ja tehokkaampia treenejä ja treenimenetelmiä. Tie kehitykseen löytyy kuitenkin harvoin uusilla ”jipoilla”, vaan lopulta ne vanhat tutut perusasiat merkkaavat.

Perusasioiden kautta voi myös peilata hyvin omaa tekemistään. Kysy itseltäsi seuraavat neljä kysymystä ja peilaa niitä kysymystä seuraaviin perusasioihin, jos haluat että treenisi tuottaa tuloksia.

1) Teetkö samoja asioita (treenejä, liikkeitä, juoksulenkkejä, jumppia) viikosta/vuodesta toiseen? Perusasia nro.1.: Elimistö tarvitsee uutta, erilaista/tehokkaampaa ärsykettä kehittyäkseen, joten muuta junnaavia rutiinejasi säännöllisin väliajoin!

2) Oletko ”intervalli-innostuja” eli treenailet epäsäännöllisen säännöllisesti? Perusasia nro.2.: Jatkuvuus on kaiken a ja o. Pyri treenaamaan 3-6 kertaa viikossa säännöllisesti haluttua ominaisuutta/lajia niin huomaat takuulla kehitystä.

tumblr_nc1cpwMt2E1sjc6hxo1_500

3) Tiedätkö mitä haluat saavuttaa treenilläsi? Perusasia nro.3.: Suunnittelu ja tavoitteet tuovat kehitystä. Eri ominaisuuksien (voima, kestävyys, yms.) kehittämiseen ja kiinteytymiseen löytyy omat tehokkaat tapansa. Jos tiedät mitä haluat saavuttaa, mutta et tiedä tasan tarkkaan miten pääset siihen, kysy neuvoa asian osaavalta ammattilaiselta. Säästät aikaa, vaivaa ja rahaa kun tiedät mitä haluat ja mitä sen saavuttaminen tarkalleen vaatii.

4) Oletko innostunut siitä mitä teet? Perusasia nro.4.: Jos et ole innostunut niin teet jotain väärin. Kaikkiin edellä mainittuihin perusasioihin tarvitaan ennen kaikkea innostusta! Innostuksen kautta löytyy yleensä myös motivaatio kehittää liikkumista ja omaa suorituskykyä eteenpäin.

Kirjoittaja on Fitlandian perustaja, valmentaja, personal trainer ja intohimoinen liikkuja.

Päivitetty viimeksi 15.04.2016

Jussi Pesola

Jussi Pesola, FITLANDIA.fi

Kirjoittaja on Fitlandian perustajajäsen, Urheiluopistojen Personal Trainer, valmentaja ja intohimoinen kilpakuntoilija.

Kommentit (0)

Kaikkien kommenttien tarkastus on käytössä. Ethän siis lähetä kommenttiasi useampaan kertaan, kiitos.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *