Tehokas olohuonekuntopiiri!

7_minuutin_treeni_fitlandia

Kaikilta ei löydy salikorttia ja jotkut asuvat paikkakunnilla, joilla ei välttämättä edes ole mahdollisuutta lähteä nopealle iltatreenille lähellä olevaan liikuntakeskukseen. Onneksi liikkuminen ei katso paikkaa ja aikaa, vaan hyvän ja monipuolisen treenin voi tehdä vaikka olohuoneessa. Tässä yksi treeniesimerkki, jonka voit toteuttaa vaikka televisiota katsoessasi!

 

Olohuonekuntopiiri:

(kokonaiskesto ~20 min)

Tee yhteensä 3 kierrosta.

Sarjojen välissä 2 minuutin palautus

Tee jokaista kahdeksaa liikettä 30 sekuntia – jokaisen liikkeen jälkeen 15 sekuntia palautusta ennen siirtymistä seuraavaan liikkeeseen.

On suositeltavaa lämmitellä ennen aloittamista 10-15 min esim. kävellen, juosten, hyppynarulla, tms.

Lopuksi kevyet venyttelyt!

Liikkeet:

1. Kyykyt kehonpainolla tai käsipainot kädessä

Kyykky_fitlandia_2

Source: Nike Training Club

Kyykky_fitlandia

Selkä pysyy suorana alas mentäessä. Katse eteenpäin. Source: Nike Training Club

2. V-vatsalihakset

V-vatsalihakset_fitlandia

Source: Nike Training Club

V-vatsalihakset_fitlandia2

Source: Nike Training Club

3. ”Kissa-lehmä”-liike

Kissa_lehma_liike_fitlandia1

1. Lähtöasento. Source: Nike Training Club

Kissa_lehma_liike_fitlandia2

2. Pyöristä yläselkä. Source: Nike Training Club

Kissa_lehma_liike_fitlandia3

3. Nosta pää ylös ja koukista yläselkää U-asentoon. Source: Nike Training Club

4. Vastakkaisen käden ja jalan ojennus

Käden_jalan_ojennus_fitlandia

Source: Nike Training Club

Käden_jalan_ojennus_fitlandia2

Source: Nike Training Club

5. Kylkipito

Kylkipito_fitlandia

Source: Nike Training Club

6. Pakarapito

Pakarapito_fitlandia

Source: Nike Training Club

Pakarapito_fitlandia2

Lantio suoristuu täysin suoraksi. Tunne liike pakaroissa. Source: Nike Training Club

7. Askelkyykky vuorojaloin

Askelkyykky_fitlandia

Paino kantapäällä! Source: Nike Training Club

8. Punnerrus polvet maassa

Punnerrus_fitlandia1

Pidä keskivartalo suorassa. Takaraivo, hartiat ja peppu suorassa linjassa. Source: Nike Training Club

Punnerrus_fitlandia2

Source: Nike Training Club

SITTEN VAIN HIKOILEMAAN! :)

Facebook-sivuillamme lisää treenivinkkejä. Tykkää ja pysy ajan tasalla! :)

Jutun kuvat (source for the pictures): Nike Training Club -sovellus

Päivitetty viimeksi 18.05.2015

Fitlandian toimitus

Fitlandian toimitus

Fitlandian toimituksesta vastaavat liikunta- ja terveysalan ammattilaiset. Loimme FITLANDIA.fi-yhteisön, jotta löytäisit yhdestä ja samasta paikasta luotettavan ja inspiroivan tiedon terveellisen ja liikunnallisen elämän edistämiseksi ja paremman fiiliksen saavuttamiseksi.

Kommentit (0)

Kaikkien kommenttien tarkastus on käytössä. Ethän siis lähetä kommenttiasi useampaan kertaan, kiitos.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *