Tofu-kasviswokki

Tofu_kasvisvokki

Tofu-kasviswokki (4-5 annosta)

1 pakkaus Apetit-tofua (itse käytän maustamatonta)

1 pussi wok-vihanneksia

1 nippu riisinuudeleita

1 sipuli

1-2 valkosipulin kynttä

tuoretta ananasta + hieman jotain hedelmämehua tai purkillinen säilykeananaksia mehuineen

reipas kourallinen cashew-pähkinöitä

öljyä paistamiseen

sweet-chili -kastiketta

kalakastiketta

soijakastiketta

mausteita: chiliä, mustapippuria, suolaa

Pilko tofut kuutioksi ja heitä ne pannulle öljyn sekaan paistumaan. Kaada joukkoon loraus sweet chili -kastiketta, pienempi loraus kalakastiketta ja soijakastiketta. Anna tofujen marinoitua ja paistua, kunnes ne hieman ruskettuvat. Laita vesi kiehumaan. Pilko sipuli ja murskaa valkosipuli ja nakkaa ne wok-pannuun, kuullota öljyssä. Lisää sekaan wok-vihannekset.

Kun tofut ovat kypsiä, kaada ne vihannesten joukkoon. Huuhdo/pese pannu, lorauta siihen öljyä ja laita cashew-pähkinät siihen hetkeksi paahtumaan (varo, ne palavat helposti). Kun vesi kiehuu, kiehauta nuudelit pakkauksen ohjeen mukaan siinä ja kun ne ovat kypsiä, kaada sekaan hieman oliiviöljyä ja sekoita. Heitä nuudelit wok-pannuun vihannesten ja tofujen joukkoon. Lisää joukkoon paahdetut pähkinät. Pilko tuore ananas ja lisää se wokin joukkoon, kaada perään hieman hedelmämehua (vaihtoehtoisesti kaada säilykeananasten mehu, jos käytät niitä). Laske lämpöä ja anna hautua, tarkista maku ja mausta. Kotvan kuluttua pääsetkin jo herkuttelemaan. :)

FITLANDIA.fi – treenaus, ruoka & terveys

Fitlandian toimitus

Fitlandian toimitus

Fitlandian toimituksesta vastaavat liikunta- ja terveysalan ammattilaiset. Loimme FITLANDIA.fi-yhteisön, jotta löytäisit yhdestä ja samasta paikasta luotettavan ja inspiroivan tiedon terveellisen ja liikunnallisen elämän edistämiseksi ja paremman fiiliksen saavuttamiseksi.

Kommentit (0)

Kaikkien kommenttien tarkastus on käytössä. Ethän siis lähetä kommenttiasi useampaan kertaan, kiitos.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *