Viikon 10 terveystärppiä osa 2

Terveystärpit_Fitlandia

Viikon terveystärpit ovat lyhyitä tietoiskuja terveelliseen elämiseen ja liikkumiseen liittyen. Tässä tämän viikon 10 tärppiä!

Tärppi 1.: Pakastetut marjat kannattaa syödä mieluiten jäisinä, koska niiden sulaessa ravintoaineiden tuhoutuminen kiihtyy.

Tärppi 2.: Lihasmassan kasvattaminen yhdellä kilolla suurentaa lepoaineenvaihduntaa noin 20 kcal/vrk.

Tärppi 3.: On arvioitu, että diabetestapauksista jopa 90% voitaisiin ehkäistä pudottamalla painoa, lisäämällä liikuntaa ja muuttamalla ruokavaliota.

Tärppi 4.: Painoa hallitaan syömällä oikein, ei olemalla syömättä.

Tärppi 5.: Säännöllinen ateriointi pienentää vatsavaivojen riskiä.

Lähde: http://shine-beauty.tumblr.com/

Lähde: http://shine-beauty.tumblr.com/

Tärppi 6.: Kevyt paino ja pieni rasvaprosentti eivät ole itseisarvoja, joita tulisi tavoitella hinnalla millä hyvänsä.

Tärppi 7.: Mitä nopeammin painoa pudotetaan, sitä suurempaa on lihasmassan menetys.

Tärppi 8.: Painonmuutos = Energiansaanti – Energiankulutus

Tärppi 9.: Liikkujan niukka hiilihydraattien saanti voi huonontaa suorituskykyä ja hidastaa palautumista.

Tärppi 10.: Proteiinin ja hiilihydraattien samanaikainen nauttiminen edistää palautumista tehokkaimmin.

FITLANDIA.fi – naisille jotka juoksevat omia polkujaan

Päivitetty viimeksi 23.01.2014

Tärpit on poimittu kirjasta: Liikuntaravitsemus (2006). Ilander, Olli, Borg, Patrik, VK-kustannus Oy

 

Fitlandian toimitus

Fitlandian toimitus

Fitlandian toimituksesta vastaavat liikunta- ja terveysalan ammattilaiset. Loimme FITLANDIA.fi-yhteisön, jotta löytäisit yhdestä ja samasta paikasta luotettavan ja inspiroivan tiedon terveellisen ja liikunnallisen elämän edistämiseksi ja paremman fiiliksen saavuttamiseksi.

Kommentit (0)

Kaikkien kommenttien tarkastus on käytössä. Ethän siis lähetä kommenttiasi useampaan kertaan, kiitos.

Kommentoi

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *